Custom Daytona

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Jeg husker ikke om jeg/noen har postet denne før, men jeg kom over bildet igjen i dag på TZ, og jeg må bare si at dette er en lekker customjobb :eek: :D
Faktisk synes jeg Daytona skulle se akkurat slik ut.

DS1conceptpage1copycms101249663316.jpg

Ok. Dener kul. Men jeg ville slite med å "ødelegge" en Daytona, som etter min mening har et 100 % perfekt design fra før!? 8)

Syns enkelte av Project X designs sine påfunn er litt i overkant "trendy", men dette var jo bare utrolig lekkert!!

Hvor mye shop som er involvert i dette bildet kan jeg ikke svare på, men de produseres nå ihvertfall av Project X Designs, som Juice nevner. Trendy er det, men dette er nå ganske vellykket. Jeg synes Daytona med svart bezel hadde vært knall.

http://www.projectxdesigns.com

Noen flere:

bespoke%20concept%20page%201cms21249663316.jpg.jpg

SS1%20concept%20page%201%20copycms121249663316.jpg

bespoke%20concept%20page%202cms41249663316.jpg.jpg

Du har jo også Pro-hunter, som driver med custom Rolex.

Og når det kommer til Daytona, er jo denne tøff, den ligner en del på den siste du postet:

redblack_1.jpg

Det som slår meg umiddelbart er hvor retro disse klokkene er (med unntak av de PVD behandlede) at de er veldig retro. Daytonaen og Kermiten med sort ring og borte-freste crownguards ser ut som noe Rolex kunne laget og laget på 60-70tallet. Jeg synes Rolex godt kunne merke seg dette :D . Personlig skulle jeg gjerne sett at de sluttet med den unødvendige "pimpingen" som de har begynt med på de nye modellene. Alt for mye blanke flater, grelle inngraveringer og generell flash.

Rolex Daytona burde helt klart hatt matte midtledd som i gamle dager. Jeg vurderer å bytte skive på Daytonaen til denne:

Daytonapandadial.jpg

Det er en ny "panda-dial" Rolex har kommet med. Ligner veldig på en skive man fikk levert på 70-80-tallet. Den må ikke forveksles med skiven som leveres til hvittgulls-utgaven (klokken på bildene er riktignok i hvitt gull, men skiven er også spesialbestilt på denne). Jeg synes skiven er veldig tøff, med hvite arabiske tall, sølvfargede visere og sorte subdials..

xe3l skrev:
Det er en ny "panda-dial" Rolex har kommet med. Ligner veldig på en skive man fikk levert på 70-80-tallet. Den må ikke forveksles med skiven som leveres til hvittgulls-utgaven (klokken på bildene er riktignok i hvitt gull, men skiven er også spesialbestilt på denne). Jeg synes skiven er veldig tøff, med hvite arabiske tall, sølvfargede visere og sorte subdials..

Den har jeg ikke sett før, xe3l! Kun noe liknende på hvitt gull ja.Knalltøff!

Er skiven til en SS modell? Har du hørt med Bjerke/Lervik/xxx om de kan bytte til denne?

Har du noen flere linker/bilder?

Vil ha! :mrgreen:

Ja, ifølge Bjerke kunne man sette på denne skiven. Hun var litt usikker på prisen, men antydet rundy 3.5K. Hun sa også at de som hadde kjøpt ny Daytona på Bjerke kunne bytte Gratis til denne skiven innen ett år (ikke bare fordeler med bruktkjøp nei :D ), mot innbytte på den gamle. Men det er jo greit å ha begge. :D

Skiven skal ikke være spesielt laget til noen hvitt gull modell så vidt jeg kunne skjønne. Den er jo insipirert av skiven til eldre stål-daytonaer fra 70-tallet.

Synes skiven virkelig er helt rå! Retro, samtidig som den ser helt ny ut og ikke "jeg later som jeg har en eldre modell enn egentlig har". De svært vellykkede hvite arabiske tallene gjør underverker. :D

Jeg vedder ikke skalpen min på at du tar feil, men jeg spurte eksplisitt om den skiven var forbeholdt gullversjonene og svaret på Bjerke var nei :) . Nå hender det jo at hovedstadens flotteste urmaker tar feil, men hvis jeg kan få bestilt og montert den skiven uten bråk, kan det hende jeg gjør det allikvel. White gold or not. Skiven er fet! Gull er tull. :D

xe3l skrev:
Jeg vedder ikke skalpen min på at du tar feil, men jeg spurte eksplisitt om den skiven var forbeholdt gullversjonene og svaret på Bjerke var nei :) . Nå hender det jo at hovedstadens flotteste urmaker tar feil, men hvis jeg kan få bestilt og montert den skiven uten bråk, kan det hende jeg gjør det allikvel. White gold or not. Skiven er fet! Gull er tull. :D

Har du rett gjør kommer jeg nok til å gjøre det samme! Beklager om jeg kopierer deg, men dette var bare altfor bra til å la være :D Ikke at jeg ikke liker den hvite skiven, men denne skiven hevet klokken en godt stykke. Daytona gjør seg faktisk bedre som tøff en elegant.

Føler akkurat det samme om den hvite skiven, den kler å bli rocket opp litt :D . "Kopier" i vei du, kjenner jeg deg rett får du vel ut fingeren før meg også, så det blir jeg som til slutt blir kopien :D .

Nå har jeg og xe3l kommunisert litt her og på privaten, hva synes dere andre om å bytte til den skiven?

Det viser seg at skiven egentlig er til hvitt gull modellen, men det ser ut til at et bytte (ikke hos Bjerke) nok ordner seg likevel :mrgreen: Får man da en Frankenrolex, og i så fall, gjør det egentlig noe?

Jeg synes skiven er veldig veldig kul! Om det er noe en har lyst til å gjøre er vel det kjempegreier det? Har lite sans for museumsvoktere som forteller hva en skal og ikke skal gjøre med sine ting, og dessuten er vel dette et bytte som er 100% reversibelt, så da er det vel ikke noe å tenke på?

Har tatt meg selv i å komme tilbake til denne tråden sikkert 10 ganger idag. Project X Daytonaen er griselekker! :oops:

Syns skiven til WG Daytona er ganske kul, men vet ikke helt om jeg syns den er penere enn standardskiven. På den annen side er det vel ingen tvil om at forandring fryder, så hvorfor ikke? ;)

Ser kul ut den skiven ja, men den er i utgangspunktet forbeholdt WG Daytona. Etter det jeg har hørt så må nå den gamle daytona skiven sendes inn til Rolex før de bytter (feks. hvitt til sort) dette for å unngå at noen setter inn skiver fra WG modeller...

Regards