Dårlige tider hos urmaker Bjerke?

En skikkelig selger er han i hvertfall :| "Dette er en meget god klokke som går bra." :roll:

Ja, og han inkluderer til og med begge tagsene som hører til!! Da jeg gjorde min (absolutt) siste handel med ham i august 2007, nektet han å gi med tagsene som hørte til Submarineren jeg skulle kjøpe.
De hadde ikke lov til å gi med disse sa han. - Det ble en lang (og pinlig) diskusjon som ble overhørt av flere etterhvert storøyde kunder...
Har handlet Rolex på Karl Johan avd. siden 1986 - aldri mer. Prinsensgt. derimot er kjempebra.

Redigert:
Ja, og han inkluderer til og med begge tagsene som hører til!! Da jeg gjorde min (absolutt) siste handel med ham i august 2007, nektet han å gi med tagsene som hørte til Submarineren jeg skulle kjøpe.
De hadde ikke lov til å gi med disse sa han. - Det ble en lang (og pinlig) diskusjon som ble overhørt av flere etterhvert storøyde kunder...
Har handlet Rolex på Karl Johan avd. siden 1986 - aldri mer. Prinsensgt. derimot er kjempebra.

Takker for info. Godt å vite hvor jeg skal gå nå som jeg blir boende i Oslo. Infoen stemmer godt overens med hva jeg har hørt fra andre hold også...

Klokken er i det minste nice.. Kjøper du den rkjersem, og selger den videre kjapt videre, billig? :)

Enig i at Bjerke i Prinsensgate er å foretrekke! Det er bedre utvalg i Karl Johan, men utrolig arrogant service! Tror det har litt med at "gubben" selv og slekta jobber der (Karl Johansgt), og han er vel litt "gnien".

Regards :)
AW

Nå er det vel slik at...

Nå kan det virke som om tilstanden hos urmaker Bjerke er særdeles dårlig. Dette med tanke på at butikksjefen må gå til det drastiske skritt å selge sin egen klokke....

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23106355

...det å være butikksjef høres kanskje fint ut, men regner ikke med at han stikker av med en fet lønning.
I tillegg er det jo lov å endre seg til og fra.....bare spør rkjersem som endrer seg før han fått hjem den nyinnkjøpte klokka!;)

Tviler ikke ett sekund på den historien din! Nei, kan man unngå å krype til korset og kjøpe fra Bjerke på Karl J, så er det i alle fall for meg en stor fordel. Dessverre er de vel eneste avdeling som har OP :(

Men, men... Prinses gt. derimot er mye bedre. Ragnhild er hyggelig og alltid med på en klokkeprat! På generell basis burde vel Bjerke, for å beholde sin status som eksklusiv forhandler, ansette et par urmakere istedenfor de mange deltidsansatte nybegynnerne som tror Nautilus er en ubåt... Men det forutsetter vel at lønningene må heves... Og de er som Sven B og A.Warhol antyder ikke mye å skryte av der i gården ;)

Synes likevel det er litt festelig at en relativt sentral person hos Norges ledende urmaker (jaja... dette er det vel delte meninger om) legger ut klokken sin til salgs på finn.no istedenfor f.eks å selge utenlands eller til/gjennom kjente.

Jo...jeg husker den gangen jeg satt i intervju

...for en jobb hos en større "klokkrelatert" magasin....;)

Da fikk jeg beskjed om å kraftig ro ned meg i klokkebyttingen å ikke selge noe av sine ur, siden det lett kunne misslikes av klokkebutikkene som man selvfølgelig skulle ha et godt forhold til.......

Kan ikke si at jeg har så veldig dårlig erfaringer av Bjerke i Karl Johans gate. Jeg likte Marita, dog så synes jeg omtalte person innimellom føler seg litt "viktig" å gir ikke en eneste krone i rabatt.

Når jeg spurte vad jeg får i "mer verdi" for å betale full blodpris uten å føle jeg får noe kjernkunnskap om uret, urverket eller merket så fikk jeg aldri noe godt svar!