Da var min tid som rolexeier foreløbig over.

Medlem
17. okt. 2010
Sted
Bergen
Jeg kjøpte for noen måneder siden en Rolex Milgauss med grøntglass. En klokke jeg har vært svært fornøyd med. Jeg har vært forholdsvis flink til å ikke bruke den når jeg jobber eller på andre sett bruker hendene i klokkefiendtlige miljø. Nå for drøye to timer siden holdt det ikke lenger. Jeg skulle ha av bremsene på golfen som liksom en siste ting før jeg tok kvelden i verkstedetl. På armen satt selvfølgelig godklokken...

Med tersen strammet med mye moment og sammenbitte tenner for å hindre at naboene fikk høre for mye vondt om veisalt og rust prøvde jeg å lirke av skiven. Jeg hørte et smell og kjente at noe rappet godt til i armen. Jeg brukte litt tid på å summe meg før jeg skjønte hva som hadde skjedd. Tersen hadde knekt i ene armen og denne armen traff midt på urkassen. Siden det kun er noen måneder siden jeg tok av gipsen på andre hånden var jeg mest stresset iforhold til brudd. Det gikk bra sånn sett, er bare rød og hoven. Milgaussen reddet nok armen min fra en verre skjebne men den tok nok sin død av innsatsen. Kassen er nesten flatklemt klokken seks og nedover mot lugsen, glasset er sprukket og verket orker jeg ikke å tenke på.

Bilder kommer når jeg får mot nok til å ta den fram igjen, nå ligger den på likstrå i skuffen i gangen og jeg på sofaen med skotsk røykvann til trøst. Må en tur innom bjerke for vurdering i løpet av uken tenker jeg.

Dumme dumme meg.

Kondolerer.

Det viktigste er jo at helsa fortsatt er i orden. Har du forsikret klokken?

Takk for kondolansen.

Joda, Det viktigste er at skadene ble såpass marginale på meg, har selv sett hvilke skader metall i strekk kan forårsake når det slipper. men fortsatt ganske kjipolainen.

Klokken er forsikret. håper det var for mer enn tyveri ;)

Trist å høre. Dette er jo alle klokkeeieres verste mareritt! Bra det gikk bra med armen din. Du får sikkert reparert den på forsikringen:)

Trist å høre,
- og veldig kjipt at et slikt ur skal få sitt endelikt i et brutalt møte med et bremseskift.
Dog er det vel som du sier at den muligens "endte på sin post og forsvarte sin eier til det siste...."
For tross alt; - den sparte deg nok for et betydelig inngrep hos legestanden....

Lykke til videre med tanke på reparasjon og eventuelt nytt ur.
For det kommer...
;)

Huff! En lei måte å miste klokken på! Men, når alt kommer til alt hadde jeg nok vært glad til.. Om tersen gjorde det der med kassen tør jeg ikke tenke på hva den hadde gjort med håndleddet ditt.... :eek:

Om du ikke har forsikring får du ta vare på klokken som et eksempel på uret som ofret alt for sin herre. ;)

Huff! En lei måte å miste klokken på! Men, når alt kommer til alt hadde jeg nok vært glad til.. Om tersen gjorde det der med kassen tør jeg ikke tenke på hva den hadde gjort med håndleddet ditt.... :eek:

Om du ikke har forsikring får du ta vare på klokken som et eksempel på uret som ofret alt for sin herre. ;)

+ 1 Triste greier, men tenk på at det var klokken som reddet deg. (skjønt det kunne jo en Seiko gjort også.:()

Håper forsikringen dekker det.

Aiaiai, jeg er selv bilmekaniker av yrke og vet godt at det er meget lett
og skade seg selv med sitt eget moment. Spesiellt når noe plutselig
løsner eller verktøyer glipper...... Mine skader har blitt begrenset til
blodblemmer og avrevet hud. Håper du får dekket det av forsikringen!
Lykke til.

PS:Ikke post noen bilder, det blir bare hjerteskjærende

Har fått summet meg litt over natten og merker at jeg egentlig er mest happy for at det gikk så bra som det gikk. Armen er hel, klokken er forsikret og et viktig punkt. Klokken jeg har brukt opp er en klokke som fortsatt er i produksjon og dermed tilgjengelig. Det hadde vært mye kjipere om det hadde vært en vintage eller discontinued modell.

Men, jeg merker jeg er ikke helt happy allikevel ;)

Det er et skikkelig mareritt, men trøst deg med at du får ny klokke (eller som ny) og har en hel og frisk arm
Bruddstedet blir sterkere en før når det er grodd har jeg blitt fortalt av min legekompis.

Tragisk! Hadde det vært meg så ville jeg mye heller brekt armen enn å ødelegge klokka.
Men, å velge var vel ingen option.

Spørsmålet nå er jo hvilken modell som skal erstatte martyren min. Jeg kommer til å kreve nytt ur eller beløp tilsvarende da jeg nekter å tro at noe kan gjøres med gaussen.

kandidatene er:
explorer 2, hvit skive
Milgauss
eller sort submariner.

erfaringer og meninger mottas med takk

Hahahha. Kunne ønske jeg kunne skylde på ammetåke eller noe liknende. Nærmeste jeg kommer er eksamensbakrus.

Kan ikke noen snart vurdere en ny (stor) explorer I slik at jeg kan komme med denne bemerkningen korrekt for en gangs skyld?????! :mrgreen:

Da er klokken levert til vurdering hos AD. Fikk beskjed om at det var den grundigst herpete klokken han hadde sett siden en kar hadde sjekket om bondklokken sin var skuddsikker.

Ingen bilder. Fikk fruen til å skubbe bitene oppi en hundepose og i den ble den levert.