Dagens klokke

Pam000 och lite trevlig läsning.
UR2025.jpg

Skål!
/CJ.

I dag har jeg lagt kirsebærlikør! Nammenam! Likør til jul og søte spritbær til is og bløtkake :mrgreen:

Pam 111 denne helgen, blir mer og mer glad i denne :D

29082009193.jpg

29082009194.jpg

Ser du noen som tar bilde av uret sitt på et marked, er han trolig en WIS :D
På det årlige Snipetorp markedet idag med Sinn U1

IMAG0050.jpg

IMAG0051.jpg

Kona handler :D (hun med blondest hår)
IMAG0054.jpg

Beklager bildekvaliteten, de er tatt med HTC Touch Pro2.

Eminente bilder som vanlig Bullit :D
Gadget er moro har selv akkurat kjøpt en HTC Touch Pro2 og er meget fornøyd :D

Nå ja - billeder er to-tre dage gammelt, men jeg har haft uret på siden. Det er et der ellers ligger lidt i min "rode-kasse"= ure jeg egentligt ikke bruger tid på, men ind imellem har jeg det fremme, og denne gang synes jeg - bedre og bedre om det.
Det er for lille - 34-35 mm - men kassen med sine art-deco horn og markeringerne - sifrene med deres specielle - art-deco? udforming tiltrækker, sammen med den fine uni-shell kasse - open thru crystal som det hedder på amerikansk

Benrus - gamle Benjamin Lazarus - lavede ganske mange fine ure
IMG_0045.jpg

eller - da det er svært at fotografere blanke skiver bag buet acryl - den er sort - hel sort, med flot grån tritium - og helblanke markeringer
IMG_0048.jpg

vh

Til Bullit :

Fantastiske bilder! Blir ikke særlig bedre enn det. Jeg fikk lyst på 14060m av å se bildene - flaks at jeg har den :mrgreen:

Har funnet fram denne godbiten :D :D :D :D

Heuer flyback chrono, Valjoux caliber 230. Brukt i det norske Luftforsvaret på 70-tallet, trolig av en F-104 Starfighter pilot ved skvadronen i Bodø. En artig historie bak akkurat dette uret, les mer her på Tidssonen eller på The Military Watch Resource.

Dette er en bra artikkel om de ulike utgavene av denne militære kronografen (og mitt ur er med :mrgreen:) :
A pictoral review of the Heuer Bundeswehr chronograph and it's many dial variations

3873957230_938ebee5ca.jpg

Får vel lov til å snike med at tidligere bilde av baksiden ...

Klokkebilder123.jpg