"Bør drikkes fort"
"Bør drikkes fort"
Beklager min uvitenhet, men her stiller jeg til kort - kan du forklare konseptet? Vet jeg kan google det osv, men bedre å bruke TSOfte (som regel...) er det bare meg i heimen som har lyst på vin. Ofte kun et glass eller to, eller mindre mengder for å sammenlikne ulike viner opp mot hverandre. Synes en flaske alene fort blir i overkant, så gikk for noen år tilbake til innkjøp av en Coravin. Vel verdt kronene! Da er det også enklere å forsvare noen dyrere flasker til et glass her og der. Plutselig «fordeles» kostnaden utover en måned eller tre. Anbefales!
Beklager min uvitenhet, men her stiller jeg til kort - kan du forklare konseptet? Vet jeg kan google det osv, men bedre å bruke TS
Hvilken av modellene har du?
Snakket med de som styrer en av Norges beste vinbarer, (Territoriet) og de mente en av de første versjonene var mye bedre enn de nyeste. Jeg var godt ned i et glass (for mye) da de fortalte hvilken versjon de hadde og anbefalte, så husker selvsagt ikke modell nummer nå....
Nå er flasken tom og jeg har drukket den over to dager. Vmp sine ansatte fortalte at de hadde drukket den over mange dager og den holdt seg meget godt dag for dag.
Nå er flasken tom og jeg har drukket den over to dager. Vmp sine ansatte fortalte at de hadde drukket den over mange dager og den holdt seg meget godt dag for dag.
Jeg vil derimot si min amatørmessige mening og det er at Reserva fra Contino er vel så god. Kjøpte 2 stk 2014 Reserva for et par år siden og drakk en av dem i 2019. De kostet vel halvparten av den magnum’en fra 2010 men jeg tør påstå; like god.
Nå ser der derimot ut til at de siste 2010 er rensket fra vmp, men greit å ha med seg til neste påske.
Bestilte noen av Riedels nye champagneglass.
Vis vedlegg 243765
Tok med et par Winewings også; noen som har prøvd dem?
Vis vedlegg 243766