- Medlem
- 25. nov. 2008
Har lenge synes at Taupenot-Merme sin Saint Romain Rouge har vært et veldig godt kjøp, helt til siste prisøkning (Fra 300 til 380kr på under to år). Har aldri drukket den hvite før i dag. Meget fint bekjentskap!
Vin til thaimat har jeg alltid synes vært vanskelig, inntil jeg ble tipset om Spätlese med alder av en på Aker Brygge-polet for noen år siden. Dermed har jeg ventet med å åpne første flaske av denne som jeg kjøpte en six-pack av for en stund siden. Kveldens meny bestod av Gai Yang (grillet kylling som har ligget i en marinade av hvitløk, koriander, sitrongress ++ over natten), Som Tam (green papaya salad) og Nam Jim Jaew (tamarind-basert saus). Alt med mye chilli. Sødmen i vinen balanserer dette på en nydelig måte, og jeg fortsetter å være frelst!
Vis vedlegg 298731
Lett påvirkelig, ble en bestilling på to tre stykker. Ser frem til testing!Knærta en ny Weinert Malbec 2012 i går kveld. bakpå flasken at denne får 8.5 år på fat. Hvordan de kan selge denne vinen til 360kr er et mysterium. Ikke fryktelig kompleks og noe alkoholstikk fra flasken i går, men dette masse vin for pengene.
Vis vedlegg 298934