MODELL
Damasko DA46. En moderne flieger og solid toolwatch fra en anerkjent tysk klokkeprodusent.
Modellen er spesialtilpasset fra fabrikk. DA46 kommer originalt med gul sekundviser, men jeg bestilte denne med rød sekundviser.
ALDER OG HISTORIKK
Kjøpt direkte fra fabrikk av meg juni 2016. Klokka erlevert med 2 års garantitid så mesteparten av denne gjenstår.
TILSTAND
Strøken. Kassen er lagd av Damasko sitt Ice-hardened steel som er ekstremt ripesikkert. Jeg kan i hvert fall ikke finne et eneste bruksmerke på klokka.
TILBEHØR
Kommer med boks, papirer, kvittering på betalt mva og original sort skinnreim med hvite sting. Nato som er på et av bildene under medfølger ikke.
NÆRMERE BESKRIVELSE
HVORFOR BYTTE / SELGE?
Klokken er et fantastisk stykke ingeniørkunst, men nå når jeg har hatt den noen måneder så ser jeg at det ble ikke helt match hos meg. Videre taper den armtid for en Sinn EZM3 som faller inn i samme kategori.
PRISANTYDNING / BYTTEVERDI / AKTUELLE BYTTER
Kr. 11 000 kroner. Anskaffelseskost i juni 2016 var ca 14 000 kroner inkl.mva
Aktuelle bytter er Seiko Tuna 300M quartz, gjerne den sorte modellen. Jeg er også interessert i Seiko Sarx033, men er også åpen for andre forslag. Evt prisdifferanser løser vi ved penger din eller min vei. Jeg holder til i Drammensområdet med tanke på et F2F salg eller bytte.
REFERANSER
Jeg har GG-referanser, men grunnet at brukernavnet mitt er for kort får man ikke søkt på meg i good guys tråden. Jeg har listet opp dato og tidspunkt på de som har gitt meg referanser i good guys tråden under:
![](http://i48.photobucket.com/albums/f201/dhkleven/IMG_0539_zps3yulsiyq.jpg)
![](http://i48.photobucket.com/albums/f201/dhkleven/IMG_0566_zpsrl0fbtmk.jpg)
Damasko DA46. En moderne flieger og solid toolwatch fra en anerkjent tysk klokkeprodusent.
Modellen er spesialtilpasset fra fabrikk. DA46 kommer originalt med gul sekundviser, men jeg bestilte denne med rød sekundviser.
ALDER OG HISTORIKK
Kjøpt direkte fra fabrikk av meg juni 2016. Klokka erlevert med 2 års garantitid så mesteparten av denne gjenstår.
TILSTAND
Strøken. Kassen er lagd av Damasko sitt Ice-hardened steel som er ekstremt ripesikkert. Jeg kan i hvert fall ikke finne et eneste bruksmerke på klokka.
TILBEHØR
Kommer med boks, papirer, kvittering på betalt mva og original sort skinnreim med hvite sting. Nato som er på et av bildene under medfølger ikke.
NÆRMERE BESKRIVELSE
- Kassediameter: 40 mm (diameter med bezel 41,9 mm)
- Urverk: ETA 2836-2 med modifisert dag/dato visning plassert under kl 3.
- Kasse: blasted finish
- Safirglass med AR-coating begge sidene av glasset.
- Nøyaktighet: Jeg har målt den jevnt til +5 sekunder i døgnet.
- Vanntett: 10 bar
- Bezel: Pilot bezel bi-directional. Fantastisk presis bezel. Ikke noe slark eller spill. Har keramiske kulelager. Må være en av de beste bezel’ene som er produsert (subjektiv mening selvsagt
)
- Vekt: 99,0 gram uten reim
- Annet: Støtsikker og anti-magnetisk i hht standardene DIN 8308 og DIN 8309.
HVORFOR BYTTE / SELGE?
Klokken er et fantastisk stykke ingeniørkunst, men nå når jeg har hatt den noen måneder så ser jeg at det ble ikke helt match hos meg. Videre taper den armtid for en Sinn EZM3 som faller inn i samme kategori.
PRISANTYDNING / BYTTEVERDI / AKTUELLE BYTTER
Kr. 11 000 kroner. Anskaffelseskost i juni 2016 var ca 14 000 kroner inkl.mva
Aktuelle bytter er Seiko Tuna 300M quartz, gjerne den sorte modellen. Jeg er også interessert i Seiko Sarx033, men er også åpen for andre forslag. Evt prisdifferanser løser vi ved penger din eller min vei. Jeg holder til i Drammensområdet med tanke på et F2F salg eller bytte.
REFERANSER
Jeg har GG-referanser, men grunnet at brukernavnet mitt er for kort får man ikke søkt på meg i good guys tråden. Jeg har listet opp dato og tidspunkt på de som har gitt meg referanser i good guys tråden under:
- Topale 23.mai 2016
- Frode Omega 08.apr 2015
- Burgo 06.feb 2015
- Jonhan3 10.feb 2015
- Sprite 04.feb 2015
![](http://i48.photobucket.com/albums/f201/dhkleven/IMG_0539_zps3yulsiyq.jpg)
![](http://i48.photobucket.com/albums/f201/dhkleven/IMG_0566_zpsrl0fbtmk.jpg)
Redigert: