Solgt Damasko DC67 Ny Pris 10 000

Medlem
15. des. 2012
Dette er en ganske sjelden klokke. Da jeg kjøpte den i januar, var den nummer 152 som er solgt. Jeg har sett to andre Damasko her på sonen, men ingen DC67.

Klokken ble altså kjøpt i januar 2013 og har to års garanti. Så vidt jeg kan se har klokken bortimot ingen bruksmerker. Det skyldes ikke at jeg har behandlet den forsiktig, den har blant annet vært 3 måneder i ‘bushen’ i Afrika, men Damasko klokkene er laget av merkets eget stål som er spesielt hardt, bortimot umulig å ripe.
Inni klokka tikker et ETA Valjoux 7750 som går innenfor COSC standard – sist jeg sjekket -4 sek. per døgn.

For flere spesifikasjoner: Technical Specifications – Model DC67

Liten anmeldelse på WUS: Damasko DC67 Black Review

Anmeldelse av annen klokke, men mye informasjon om Damasko: Damasko DA44 Review | watch reviews on worn&wound

Klokka selges med original reim, som aldri er brukt og Isofran-reim som er i topp stand.
Klokka kommer med boks og papirer. Den er i Oslo.

Jeg betalte 16 000 for klokka, ferdig levert og fortollet til Norge. Selger for 10 000/bud, inkludert frakt.
Bytte kan være interessant (helst ned),men jeg ønsker mest å selge. Prøver å bli "en-klokke mann"

NB: På baksiden av uret er det inngravert DC66.0152-merke og produksjonsnummer. Det er feil, siden DC66 er ‘søsterklokka’ til DC67, med svart skive. Damasko har sagt de vil bytte baklokket kostnadsfritt hvis uret sendes til service e.l.

Redigert: