Daniel Wellington

Jeg er usikker på hvorfor så mange her inne har problem med DW?

De har et klassisk dressklokkedesign og kjøpes av unge menn og jenter. Når disse blir eldre så vil overgangen til kvalitetsvarer være en helt naturlig utvikling.

Eller mener man at det er bedre at en hel generasjon bare bruker mobiltelefon?
 
Jeg har ikke så stort problem med DW egentlig, jeg blir bare litt oppgitt over historien(e) som for eksempel DW og Brathwait bruker for å selge inn kinesiskproduserte bauhaus-ur.
Men det er jo flott hvis disse bidrar til å øke klokkeinteressen.
 
Kjekt at folk som gjerne ikke er klokkeinteresserte får øynene opp for klokker da. Kan være en sped begynnelse. Tror dog DW-gjengen sitter på et klekkelig dekningsbidrag på dem der :)
 
Av alt av mote-klokker jeg har sett, så er utvilsomt DW blandet det bedre. Og får håpe at eieren av navnet til miliion-bedriften til godeste Fillip, ikke har en sak ;) For Fillips skyld.
 
Dama ville ha en DW, hun fikk en orient bambino. Og nå er hun glad for det og klokkeinteressen er på vei opp noe som gir mer aksept for meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Fruen har to DW å jeg får holde på i fred :)

Dog veldig enig med @The Player i at de langt ifra er de verste klokkene, ikke koster de all verden heller.
Jeg ser heller fruen med en DW enn uten klokke i det hele tatt
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
tror de kan få utfordringer om noen år når forgyllingen begynner å slites av for mange. vet ikke hvor mange µm tykk den er, men jeg har en kompis som har brukt sin regelmessig i snart to år og den begynner allerede å se litt spedalsk ut.
 
Men så er den jo så billig at de bare kan kjøpe seg en ny en ?

Er det jo som er det fine med billige ting, man kan slite de ut og bare kjøp ny.

Slipper også servicekostnader og evig redsel for riper og hakk.

DW neste :D
 
Jeg er enig i det flere nevner over her, bidrar de til økt klokkeinteresse er det positivt i mine øyne.

Preach @Edzilla !

Skal sies at kvaliteten er grei nok, men har noen skrudd på et slikt ur? Måten de er designet på forhindrer verk og skive å bli tatt ut uten å fjerne glasset. Etter sigende skal de rimeligere modellene ha limte glass, som gjør reparasjoner unødvendig kompliserte. I realiteten blir det da mindre gunstig å reparere et ur til den prisen når arbeidstiden øker så mye.
Hvorfor ikke lage en splittet kasse om en ønsker dette bauhaus designet? Skal sies jeg byttet glass på en modell med skruer i baklokk, der satt det i pakning. Om dette er en dyrere modell vet jeg ikke. Likevel bidrar dette designet til bruk-og-kast mentaliteten.