Datejust verdi?

Medlem
6. mars 2014
Innlegg
178
Sted
Norge
Lurer litt på hva en Datejust fra tidlig 80 tall kan være verdt? Orginal klokke i god stand, men med normal bruksslitasje. Stål Datejust, ikke TT. Boks, men ikke papirer.
 
Synes dette var veldig billig.
Hadde kjøpt den hvis jeg ikke hadde akkurat samme selv :)
 
Selger er nok ute etter bud. Er sikkert usikker på verdi og legger den ut veldig billig for å hanke inn interesse.
 
Ja er den til HBO 10k på finn.no

Det jeg lurer på er hvor mye den faktisk er verdt? Er intressert i å kjøpe, men forstår selvsagt at den ikke selges for 10k.

Ser at realtivt fine TT går for rundt 20k på finn. Tenker denne er verdt rundt 13500-15500 en plass.. Noen synspunkter?
 
Synes din egen formening høres fornuftig ut. De 1603/1601'ene som er blitt lagt ut her inne i det siste har vel gått for ca. den prisen du antyder, også er det +/- med servicehistorikk, boks og papirer, evnt stor/liten strekk i lenka, osv.

Ang. ekthet / Franken etc. så er jeg ingen ekspert, men magefølelsen sier vel at Margot neppe har bestemt seg for å starte svindelkarriere med et ur og en kikkert.
 
@akorsvik Sendte for morro skyld mail på denne jeg og. Eneste selger kan oppgi er at hennes mann kjøpte den i 2007 og at den alltid har gått helt tiktig (;)) og at det nå er et bud på 15k på klokken.

Denne klokken (ut fra min helt subjektive mening, og kun basert på bilder fra finn) er på 15k allerede i øvre sjikt av hva den faktisk er verdt. Det finnes bokstavelig talt i bøtter og spann av denne rundt om, og selv med den mye debaterte prisjusteringen til Rolex, så har ikke nødvendigvis de samme prishoppenen skjedd på vintage.

Kjøper man denne for 15k, og lenken er grei (er ofte dette som gir et lite premium eller ikke på vintage DJ, da mange har lenker som man rett og slett ikke kan bruke mer, denne har og hvitt gull i bezel etter sigende) så taper man vel ikke penger på det i allefall, men må nok ut med servicekostnader ila et år eller to kanskje. Men, den ser pen ut fra bildene, og. Så, 15-17k for en pen DJ med ukjent serivice historik, hvitt gull bezel og tidsriktig boks er ok, men ikke noe røverkjøp.
 
Redigert av en moderator:
Jeg la også merke til deg.. Ikke jeg som kjøpte den. 15 000 kr (om hun hadde fått bud på det) er litt i overkant for denne synes jeg.
 
En kompis av meg ga etter min anbefaling 17000 for en pen 1601 fra '67 med stål lenke og bezel i hvitt gull i fjor. Menmen, han har ihvertfall vært fornøyd hittil :)
 
Jeg ga 15' for min 1601 for en snau måned siden. Lite strekk i lenka, så jeg er fornøyd :) Hvis man synes 15 er for dyrt, så er det bare å kjøpe seg noe annet (samme som alt annet..)