Daytona - argumenter for og mot?

Jeg håper du poster bilder om det blir en Daytona, for jeg synes det er en flott klokke!

Følg magefølelsen din! Det er sikkert mange ur på forumet du ikke ville drømt om å kjøpt, også!;)

Det en nå engang slik at som man roper i skogen får man svar. Mange liker uret, mange liker det ikke. Det er nok lurt å lese svarene her med en anelse glimt i øyet, det meste av det som kommuniseres er veldig følelsesbasert som naturlig er.
Kjøp klokken hvis du har lyst på den, del det med verden og hver fornøyd med at DU liker uret.
Jeg synes forøvrig at Daytonaen til Anders er noe av det tøffeste jeg har sett på lenge bare så det er sagt.

Hei igjen, det skulle nok vært noen :p;):D i min forrige post.

Er overhodet ikke hårsår - og om det blir en Daytona så skal jeg bære den enten jeg skal møte kongen eller tannlegen, har på meg hvite sokker eller diskre sorte med rød tråd, går i dress eller grilldress - osv.

Jeg ba jo om "meninger" både for og mot - så slik er jeg glimrende fornøyd!

Men dette med størrelsen er det jeg tenker mest på nå, så uansett må jeg få prøvd en på armen igjen og "synse" litt mer. Men er litt redd min selvkontroll, får jeg den på armen kommer den neppe av igjen...

Hadde jeg hatt penger til en Daytona hadde det ikke vært tvil. På den andre siden; hvis du har prøvd den på håndleddet og fremdeles er i tvil. Vel...er du i tvil, så er det ingen tvil. Gå for noe annet.:-?
At for få bilder av denne klassikeren her inne etter min mening.
Størrelsen er vel egentlig helt perfekt da denne skal gå til både dress og grilldress.

What's there not to like?

tn_05.jpg

Spørsmålet munner jo også litt ut i hva som gjør at en er i tvil. Er en i tvil om en liker klokken eller ikke, kan en jo bare legge den fra seg. Kommer tvilen fra hva en tror andre mener eller synes prisen er for stiv, kan en jo jobbe med det. Angående pris blir jo det en prioriteringssak. Det er jo som tidligere sagt du som skal bruke klokken, så hva andre synes om den er vel egentlig i en perfekt verden irrelevant. Men siden vi ikke lever i en perfekt verden og til en viss grad styres av hva andre synes om det vi gjør og har, blir det opp til den enkelte å finne ut hvor mye en skal styres av det?
Vi søker jo alle bekreftelse fra andre på hva vi gjør og hvem vi er, og siden vi ikke får bekreftelse på interessen for klokker fra de rundt oss, kommer vi hit på tidssonen:D
Få av klokkeikonene, f. eks Milsub, Comex og Redsub, hadde hatt den statusen og vært så ettertraktet i dag hadde det ikke vært for at de var var sett opp til av de rette i miljøet;)

Just my two cents:)

Tja, jeg syns i utgangspunktet at klokken er fin. Jeg har derimot valgt å ikke kjøpe den (har fått mange tilbud også fra urmakere). Det største minuset for meg er at den er ubrukelig til daglig bruk fordi den mangler dato. Føler meg helt naken med en klokke uten dato.. I tillegg til at 72k for en stålklokke med dette urverket er alt for mye.

Dessuten syns jeg cyclopsen over datoen er en Rolex "signatur" som må være der, gir også klokken litt mere liv syns jeg.

Regards :)
AW

Daytona? Nei takk. Klokken er for liten til kronograf å være med sine usle 40mm. Savner også dato. Skulle jeg brukt over 70K på en klokke hadde denne ikke kommet med i vurderingen i det hele tatt. Håper Rolex øker kassestørrelsen på denne modellen, den ser jo grei ut ellers, bare litt for liten, litt for pinglete;)

Som tidligere eier av daytona syntes jeg den var klassisk kul klokke, men ble solgt grunnet litt liten, ikke dato, ikke noen dykker-ur og så bruker jeg aldrig chrono funksjonen... og så følte jeg vit urtavle var litt jentete ....
men så endrer seg prioriteringene og nå har jeg lyst på en stål svart daytona :twisted: .. og/men så typisk nok nå dykker det opp den nye tudor chronon og andre lekkerbiter i basel :confused:

Betyr avatar-bildet ditt at du har kommet frem til en konklusjon etter Daytonapønskingen?

tja, jeg er enda i tenkeboksen, er litt for mange hentydninger om at dette er en dameklokke.

tror jeg må finne ett alternativ til og dra til london og se - og handle - uten kona.

tja, jeg er enda i tenkeboksen, er litt for mange hentydninger om at dette er en dameklokke.

tror jeg må finne ett alternativ til og dra til london og se - og handle - uten kona.

Hva ble til?
Nå sitter jeg med det samme dilemmaet:?

Mvh

Det har vært sagt at den hvite skiven er litt lettere å lese enn den svarte. Har ingen førstehåndserfaring dog...