Daytona kjøp til feil pris?

Medlem
25. juli 2012
Sted
Lillehammer
Jeg er rett ved å betale 60K for en ubrukt Daytona 2010 modell i stål, 116520, med sort skive.

Jeg spør dere rett ut, betaler jeg en for høy pris?

Jeg vil tro det kan være mulig å skaffe seg samme ur for noen høvdinger mindre, men du går absolutt ikke på en smell. Hvis kjøpet i tillegg er under trygge omgivelser, og muligheten for fysisk møte med selger er til stede, ser jeg ingen grunn til å avstå fra handelen på grunn av prisen.

Det er nok andre personer her på forumet som er i bedre stand til å bedømme prisen enn meg.

Lykke til, jeg ser frem til unboxingen :)

Takk for innspill folkens. Har begynt å tenke på at jeg må bli en en-klokke mann etter dette, men tanken på å måtte la min 116610 gå videre er ikke lystig..

Spesielt med tanke på at det er flere års venteliste på stålutgaven (om jeg har forstått riktig)

Den ventetiden tror jeg ikke du skal henge deg så mye opp i. Noen urmakere gjør hva de kan for å få deg til å tro at en daytona i stål er verdens mest eksklusive klokke, men det er nok noe overdrevet.

Uansett tilfelle - Det er en populær klokke som nok oftest må bestilles. Men ikke med årelang leveringstid.. :)

Husker at i London var det to ADer som sa 7 års venteliste, men det klarte jeg ikke å ta helt seriøst :)

Tiden for lange ventelister er forlengst over, absolutt. Men klokken er like fin :D

i Norge, ja.
i andre land er det fortsatt mye folk på ventelister fra noen år tilbake men mange faller fra når de forstår at det ikke lenger er penger å tjene.

Ingen grunn til å stå på venteliste når gråmarkedet bugner over, nei :)

Takk for innspill folkens. Har begynt å tenke på at jeg må bli en en-klokke mann etter dette, men tanken på å måtte la min 116610 gå videre er ikke lystig..

Det byttet der hadde jeg tenkt meg leeeeenge om før jeg hadde gjort.

Hilsen en som eier begge.

Det byttet der hadde jeg tenkt meg leeeeenge om før jeg hadde gjort.

Hilsen en som eier begge.

Ganske forskjellige ur, ja! Jeg har et lidenskaplig forhold til min Daytona, men generelt synes jeg ikke den kan erstatte en Sub.

Ganske forskjellige ur, ja! Jeg har et lidenskaplig forhold til min Daytona, men generelt synes jeg ikke den kan erstatte en Sub.

Enig.
Daytona med en hyggelig historie tilknyttet den (som du har for din, Anders) out´er greit en Sub.
Men generelt; - ikke.

Har hatt Daytona.
Har Sub.
"Der" er jeg.