De gærne har det godt....

Hansaeng

Støttemedlem
Medlem
26. des. 2011
Innlegg
2.747
Sted
Hamar
Det er utrolig lett å bli fasinert av klokker! Kombinert med alle dere fantastisk hyggelige menneskene her på tidssonen så har interessen og gleden vokst kraftig de siste 3 årene. Den har alltid ligget der latent, men det startet for alvor i Tromsø i desember 2011 :D

@ChristianN gjorde da det sjekktrekket å plassere en Explorer 2 på mitt håndledd for en dag. Det endte med kjøp av en 116610LN hos Jørgensen senere samme uke. @ChristianN kjøpte en LV. Dette er en dag jeg aldri kommer til å glemme :D Året etter så kjøpte jeg en GMT Master 16700, som jeg har hatt utrolig mye glede av :)

Så startet for alvoret galskapen i 2013. Suben ble byttet inn hos Jørgensen og Sjokotona ble kjøpt, men det stoppet ikke der. Sjokotona ble solgt og Patek Philippe Nautilus 5726 ble kjøpt. En helt fantastisk klokke :mrgreen:

Deretter startet jakten på en birthyear sub. En flott 1680 kom inn i november 2013 :cool:

Det gikk litt over et halvt år fra jeg kjøpte 5726'en til jeg hjalp @andersmp med å oppfylle sin drøm om en 5726. Inn kom da en 5167. Den kom inn litt fra siden og overrasket meg utrolig positivt, men den var ikke i mine planer. Hadde derimot stor glede av den i den snaue måneden jeg hadde den før jeg solgte den videre til @Havvo.

Så hva har kommet inn etter salg disse to? Jo, først ble det gjenforening med min øye-stein Sjokotona og ut i den handelen gikk 16700'en.

I parallell startet jakten på den klokken jeg egentlig har drømt om lenge.... Nå er det nok tekst :p















Simple is beautiful - The Patek Philippe Nautilus 5711/1A-001 :D








Unboxingen ble utført hjemme hos @ChristianN, så det hadde jo vært litt urettferdig om ikke brødrene som er hans eie også fikk være med på et familiebilde :mrgreen:


Takk for oppmerksomheten medasylanter :)
 
Redigert av en moderator:
Å steike...

Grail-alert!

*andre WIS-ete klisjeer som i det store og hele betyr at jeg er megasjalu*

Gratulerer! HERLIG å få en 5711 inn på aktivt TS-medlem. Jeg forlanger sinnsykt mange bilder og at du ikke flipper den før jeg er klar!
 
Har vært unboxet mye artig på det bordet der gjennom årene, hehe.

Gratulerer så mye med en fantastisk fin klokke!

Det var også artig å endelig få tatt en skyvelære på både 5711 og 5712 og se at de faktisk er like tykke (tynne - en ubetydelig målene under 9mm). Og at aquanauten var bitte litt tynnere enn dem begge igjen med en like ubetydelig måleenhet.

Uansett - gratulerer igjen!
 
Steike så mange pateker det begynner å bli her inne!

Gratulerer så mye! Dette er en GRAIL med store bokstaver :D
 
Nice! Kjenner at kroppen sitrer når jeg ser de PP på utboxing. Klokkegalskap er en deilig galskap.
Gratulerer!!