Dekkverksted med høy standard ?

Dette burde du la Lexus/toyota i ditt distrikt håndtere. Er jo hjul til godt over 100K dette.
Jeg skal på service hos Lexus Romerike i morgen og har faktisk tenkt meg og forhøre meg om pris der. Om det koster 500-1000 mer der blir det jo en pølse i slaktetiden… Bare det å sikre seg at de faktisk løfter bilen rett på jekkpunkt og bruker rett moment noen jeg aldri har sett på de dekkverksteder jeg har benyttet meg av.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Phenix
Jeg skal på service hos Lexus Romerike i morgen og har faktisk tenkt meg og forhøre meg om pris der. Om det koster 500-1000 mer der blir det jo en pølse i slaktetiden… Bare det å sikre seg at de faktisk løfter bilen rett på jekkpunkt og bruker rett moment noen jeg aldri har sett på de dekkverksteder jeg har benyttet meg av.
Jeg har alltid benyttet meg av dekkverksted som selger/leverer high end felger og dekk. De skjønner at en ripe i en felg til 30000 faktisk betyr noe.

Litt off topic, men jeg hadde en Landcruiser inn til service hos Toyota som var utstyrt med kostbare 22" felger. En av de ansatte var uheldig og tippet en felg med "smørsiden" ned og ripet den opp. Når jeg hentet bilen ble jeg informert om dette og de hadde vært og hentet en helt ny felg og satt på bilen pluss at jeg fikk med den andre. Og den var såpass lite skadet at mange ville nok satset på at kunden ikke skulle legge merke til det.
Toyota leverer fantastisk service på alle plan!
 
Ville definitivt holdt meg unna dekkteam ensjø i alle fall - stålfelgene på minien så ut som om de hadde vært i krigen etter å ha vært innom for å bytte dekk på dem tidligere i år.

Nå tok de sikkert ganske lett på det siden de var snakk om stålfelger på en skabbete gammel mini og ikke splitter nye og dyre saker, men siden de ikke en gang nevnte at de hadde blitt skrapt opp, mistenker jeg at det skorter på både evne og yrkesstolthet der i gården.
 
  • Trist
Reaksjoner: Grendel
Er på Toyota/Lexus nå og de har faktisk ikke utstyr til denne størrelse felg/dekk, sender jobben bort til en dekkpartner. Jeg antar på den annen side at skulle deres partner håndtere denne jobben feil vil de naturligvis ordne opp! Fikk tilbud på en vinterhjulpakke, 208.000,- totalt med jobb og TPMS, hjelp! IMG_8837.jpeg
 
Er på Toyota/Lexus nå og de har faktisk ikke utstyr til denne størrelse felg/dekk, sender jobben bort til en dekkpartner. Jeg antar på den annen side at skulle deres partner håndtere denne jobben feil vil de naturligvis ordne opp! Fikk tilbud på en vinterhjulpakke, 208.000,- totalt med jobb og TPMS, hjelp! Vis vedlegg 379439
Var i nesten samme situasjon med Mercedes for et par år siden, dog ikke 200k men nesten 100k. Det ordnet seg heldigvis gjennom merkeforhandler etter litt hestehandling og bytting.

Har inntrykk av at det opereres med fullstendig spinnville priser hos importør på etterleverte originalfelger, enten det er dyre merker eller melk og brød. Jeg var på vei til Tyskland for å kjøpe felger der, for å si det sånn - helt andre priser. Det finnes også et stort marked for brukte originalfelger nedover i Europa, selv om du nok må lete litt.
 
Toyota/Lexus ville ha ca 1.800,- for å legge om dekk gjennom deres partner. Jeg kan mao skifte/legge om 100 ganger og fortsatt har penger tilovers…
 
Er på Toyota/Lexus nå og de har faktisk ikke utstyr til denne størrelse felg/dekk, sender jobben bort til en dekkpartner. Jeg antar på den annen side at skulle deres partner håndtere denne jobben feil vil de naturligvis ordne opp! Fikk tilbud på en vinterhjulpakke, 208.000,- totalt med jobb og TPMS, hjelp! Vis vedlegg 379439
Det er jo fullstendig galematias!! Da kan du jo kjøpe komplett sett med Vossenfelger til halve prisen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Ville definitivt holdt meg unna dekkteam ensjø i alle fall - stålfelgene på minien så ut som om de hadde vært i krigen etter å ha vært innom for å bytte dekk på dem tidligere i år.

Nå tok de sikkert ganske lett på det siden de var snakk om stålfelger på en skabbete gammel mini og ikke splitter nye og dyre saker, men siden de ikke en gang nevnte at de hadde blitt skrapt opp, mistenker jeg at det skorter på både evne og yrkesstolthet der i gården.

Jeg byttet til sommerdekk der sist, oste ikke yrkesstolthet, nei. Mer lavt betalte og slitne arbeidsinnvandrere som fikk kjørt seg midt i høysesongen for dekkskift. Kjørte nemlig feil og rett inn på arbeidsområdet i stedet for å parkere forran så en norsktalende ansatt kunne kjøre bilen inn for meg...

MEN de leverte tilbake felger uten skader og dekkene har ikke ramlet av enda, begge sett er svarte så ville vært lett å oppdaget riper hvertfall.

Mulig det blir å prøve avd. på Alnabru neste gang siden @Grendel anbefaler denne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Er på Toyota/Lexus nå og de har faktisk ikke utstyr til denne størrelse felg/dekk, sender jobben bort til en dekkpartner. Jeg antar på den annen side at skulle deres partner håndtere denne jobben feil vil de naturligvis ordne opp! Fikk tilbud på en vinterhjulpakke, 208.000,- totalt med jobb og TPMS, hjelp! Vis vedlegg 379439
@Spring Drive ; er dette din «bil»?
IMG_3297.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Spring Drive
Er på Toyota/Lexus nå og de har faktisk ikke utstyr til denne størrelse felg/dekk, sender jobben bort til en dekkpartner. Jeg antar på den annen side at skulle deres partner håndtere denne jobben feil vil de naturligvis ordne opp! Fikk tilbud på en vinterhjulpakke, 208.000,- totalt med jobb og TPMS, hjelp! Vis vedlegg 379439
Ikke rart at Toyota / Lexus skårer høyt på kundeservice for med disse påslagene så har de lett tatt inn kostnaden på en kaffekopp, lyspære eller en leiebil en time eller to.
 
Er på Toyota/Lexus nå og de har faktisk ikke utstyr til denne størrelse felg/dekk, sender jobben bort til en dekkpartner. Jeg antar på den annen side at skulle deres partner håndtere denne jobben feil vil de naturligvis ordne opp! Fikk tilbud på en vinterhjulpakke, 208.000,- totalt med jobb og TPMS, hjelp! Vis vedlegg 379439
Av ren nysgjerrighet - hva salgs felger/dekk/dimensjon er det snakk om og hvilken dekkfabrikant?
 
Kjøp en uoriginal felgpakke i 20" så kommer du unna med 40k komplett med gode dekk.

-Neida. Kjøp en pent brukt Land Cruiser 95 som vinterbil. Bruk mellomlegget du sparer til å leie garasje til Lexusen om vinteren og Land Cruiseren om sommeren. Det verste av alt er at selv med forsikring med i bildet, burde det ta opptil flere år før regnestykket går i minus...
 
  • Liker
Reaksjoner: Spring Drive