Den fortapte sønn vender hjem

Medlem
18. aug. 2011
Sted
Mellom skogen og jordet
Om den fortapte sønn er meg eller klokken skal være usagt. Faktum er ihvertfall at denne klokken har jeg hatt tidligere. Dvs. ikke akkurat denne, for denne er brent, slående ny, men den samme modellen.

Sist gang ble den solgt for å finansiere en Heuer Bund som plutselig dukket opp. Da skrev jeg:

Den ble solgt med tungt hjerte, og forhåpentligvis kommer det inn igjen en tilsvarende en dag.

Og i dag var den dagen. På postkontoret lå det en pakke fra Urmaker Jacobsen på Lillestrøm.
3D9553FC-F62B-4FC2-A8B7-D83D8C1E62DF_zpsdbfpmgsk.jpg

A1FB440D-AE0E-41E3-835D-3E7BC97C2B20_zpsxj0qqkzp.jpg

Sammen med klokken var det også et klistremerke, samt en rem til en annen klokke jeg har fra samme produsent.
C2AFF10B-E08D-4D02-9296-F9D98E73A977_zpsg6dg65mr.jpg

Sinn er et merke jeg har hatt veldig stor sans for siden jeg oppdaget det for et par-tre år siden. Sist gang denne kom i samlingen skrev jeg:

Allerede da jeg kjøpte U1 visste jeg at jeg måtte ha flere Sinnklokker en eller annen gang.

Det hadde jeg jo også en stund, men det siste halvannet året har det kun vært én.
FE13E59F-6DFE-49B1-8BEA-9280E3AA23C0_zpss8trrpsi.jpg

Jeg har tenkt på denne klokken mange ganger, men aldri gjort noe med det. Tidligere i uken bestemte jeg meg imidlertid, og sendte en mail til Jacobsen. De hadde klokken på lager, så da var det bare å overføre penger og sette meg ved postkassen å vente.
641D5A8B-F087-4AEA-A1CF-AD5B9CA14233_zpsn2xig8g9.jpg

25531D61-E5A9-42BD-870E-3C2C9407748E_zpshcsjttcd.jpg

Sinn EZM3. I mine øyne er dette den perfekte beater. Den er passelig stor, den har et pålitelig urverk, den har de viktigste Sinnteknologiene ("Ar-Dehumidifying Technology", "Temperature resistance technology" og "Magnetic Field Protection") og ikke minst er den billig nok til å være en beater. :)

Sub'en min fra 1974 er hverdagsklokken min, men jeg er for redd for den til å bruke den som en ordentlig beater. Jeg bruker den gjerne på kontoret, på fester, på ferier osv., men tør ikke bruke den på snøscooterturer, fisketurer, på teltturer osv.

Apropos Sub, så skrev jeg også dette sist gang jeg hadde EZM3:

...føler jeg at EZM'en er hva Suben kunne vært. En gang for lenge siden var Sub en no nonsense arbeidsklokke i stål. Rolex hadde den gang to valg - de kunne enten gjøre klokken mer luksuriøs, eller de kunne gjøre den til en enda bedre arbeidsklokke. De valgte det luksuriøse. Sinnen derimot er det motsatte - lite luksus, men stappet med smarte løsninger som gjør den enda bedre egnet til formålet den er beregnet til.

Jeg kommer alltid til å ha (minst) en Sub, og Sub vil for alltid være min favorittklokke. Imidlertid trenger jeg også en klokke for the dirty jobs. :mrgreen:

Et siste bilde av den nye klokken sammen med sin storebror U1, og sin litt forfinede kamerat 5513:
8C27F413-B6F0-4A27-98C8-9B142218CC84_zpswbsz4ghg.jpg

Gratulerer med tøffing :D

Meget fet! Gratulerer!

Gratulerer med en tøffing av en "beater" :) Sinn er helt klart kult.

Gratulerer med flott beater! :)

Takk for det. :)

Grattis med nytt verktøy i boksen:cool:

Verktøy er nok det rette ordet, ja. :)

Gratulerer tøff!:D

Gratulerer med tysk kvalitetsstål!

Gratulerer med tøffing :cool:

Grattis med kul Sinn!! :D

Takker. Den er både tøff og kul. :)

Gratulerer! Helt enig i at det er den perfekte beater.

(Savner også min)

Gratulerer så mye med tøff Sinn :)

Takk for det.

Nice catch! Gratulerer :)

Savner min jeg og.

Som jeg har sikkert har skrevet tidligere var det jo din gamle, som også var min gamle. :)

SINNsykt kul;)

Flott beater. Gratulerer:)

Grattis med en knalltøff Sinn:)

Takk for det. :)