Den generelle oppfatningen av Rolex

Medlem
16. feb. 2012
Hei.
Jeg driver for tiden å skriver bachelor oppgaven min innenfor økonomi for Universitetet i Stavanger.
Jeg undersøker hvor mye folk er villig til å betale for klokker.
Derfor trenger jeg hjelp av dere til å få nok undersøkelser for å få et statistisk bra grunnlag å skrive ut fra.

Hvis Rolex klokker hadde blitt solgt på Clas Ohlson, hvor mye ville dere betalt for den da? Generelt sett, derfor viser jeg ikke til en spesifik Rolex klokke.

Undersøkelsen tar bare 1 minutt, dvs 8 spørsmål.

Jeg er fullt klar over at Rolex klokker ikke selges på Clas Ohlson, men jeg er ute etter en generell oppfatning blant folk.

På forhånd, tusen takk =D

http://www.surveymonkey.com/s/L3ZVC2T

Håper du tar i betraktning at folk her er syklig opphengt i klokkene (og ikke minst Rolex'ene) sine til at du får representative svar for befolkningen generelt.

Hei.
Jeg driver for tiden å skriver bachelor oppgaven min innenfor økonomi for Universitetet i Stavanger.
Jeg undersøker hvor mye folk er villig til å betale for klokker.
Derfor trenger jeg hjelp av dere til å få nok undersøkelser for å få et statistisk bra grunnlag å skrive ut fra.

Hvis Rolex klokker hadde blitt solgt på Clas Ohlson, hvor mye ville dere betalt for den da? Generelt sett, derfor viser jeg ikke til en spesifik Rolex klokke.

Undersøkelsen tar bare 1 minutt, dvs 8 spørsmål.

Jeg er fullt klar over at Rolex klokker ikke selges på Clas Ohlson, men jeg er ute etter en generell oppfatning blant folk.

På forhånd, tusen takk =D

http://www.surveymonkey.com/s/L3ZVC2T

Hei, velkommen til TS. :)

Synes den testen din var veldig upresis og alt for "enkel" til at den kan gi deg noe. Kan umulig skjønne at det der kan gi deg noe til bruk på universitetsnivå :confused:

Skal du skrive noe vetug om premiummarkedet tror jeg du må bruke litt mer tid på å sette deg inn i det først..

April snar på forskudd... ??

Eller bare en som driver og tuller??

Clas olson... ???

Som sagt er jeg FULLT klar over at det å selge en Rolex på Clas Ohlon, pointet med hele spørreundersøkelsen var å om det er selve merket Rolex eller utsalgsstedet som bestemmer prisen. Jeg har 3 andre spørreundersøkelser som gjelder:
Casio med utsalgssted gullsmeden Bjørklund og Clas Ohlson
Og så kommer Rolex med utsalgssted Clas Ohlson og gullsmeden Bjørklund.

Det skal være tilfeldig hvem som blir spurt så det er tilfeldig at det ble Rolex/clas ohlson som ble spurt her.

Hvis det er noen som ikke likte pointet med å selge Rolex på Clas Ohlson så beklager jeg dette, men pointet er som sag: HVIS Rolex ble solgt på Clas Ohlson, hva ville den generelle befolkningen svart.

Takk til alle som bidrar/kommer med innsyn =)

Akkurat... jeg tror muligens du er så langt unna den generelle befolkningen, statistisk valid input og Rolex det er mulig å komme akkurat her ;).

Det er fortsatt noen ting jeg ikke skjønner. Hvor er f.eks denne annonsen som det snakkes om i spørsmål 5? Det er også vanskelig å svare på hvor mye jeg er villig til å betale når Rolexer kommer i alle prisklasser. Kan man f.eks svare maks x antall % under prisen hos vanlig AD?
Og spørsmålet om man tror Rolexer ville være dyrere enn gjennomsnittsklokken som selges på CO, dersom de ble solgt der, er rett og slett såpass teit at jeg sliter litt med å ta undersøkelsen på alvor. Men denne undersøkelsen går kanskje til folk som ikke er klokkeinteresserte også?

Som sagt er jeg FULLT klar over at det å selge en Rolex på Clas Ohlon, pointet med hele spørreundersøkelsen var å om det er selve merket Rolex eller utsalgsstedet som bestemmer prisen.

....

Takk til alle som bidrar/kommer med innsyn =)

Tror faktisk du har misset poenget med det meste av den kritikken som har kommet til undersøkelsens utforming og konsept.

Sånn mer generelt så formulerer du deg avisende og krast om du ønsker flere av de tilbakemeldingene du takker for i bunnen.

Jeg mener fortsatt det virker som at du godt kan bruke litt mer tid på forarbeid får du utformer undersøkelsene og sender de ut for besvarelse.

Denne undersøkelsen er ment til alle i befolkningen, både de som vet mye og de som ikke vet noe. Spørreundersøkelsen har egentli en annonse ja, men det er bare bilde av Ryan Gosling (han som spilte i filmen Drive) og hvor det står f. eks: Rolex, nå i salg hos Clas Ohlson.
Men siden jeg sliter med å få nok undersøkelser muntlig så måtte jeg ty til nettet og kunne ikke laste opp bildet på dette forumet.
Men hvis du lurer på hvilken pris dere skal skrive inn så ta gjennomsnittsprisen dere mener er riktig =)

Det som det koker ned til her er at spørsmålene er såpass toskete ar det gjør det umulig for noen som har greie på klokker å svare fornuftig...:-x

Edit; skal gjøre et forsøk å se hva jeg kan hoste opp.

Forventer du et bedre statistisk grunnlag når du ber folk svare uten å ha sett det tilhørende materialet?
Du får gjerne flere svar, men tror nok ikke du får noen fornuftige svar..

Ønsker deg lykke til videre med arbeidet og skrivingen!

Ikke for å være vanskelig eller kjip, men jeg finner denne undersøkelsen umulig å svare på, og dessuten tør jeg ikke fordi jeg synes den er så useriøs at jeg er redd jeg får virus på maskinen min ved å trykke submit.
Hilsen en paranoid klokke elsker.
:-?