Da var det hvertfall 11 familier som fikk en jævligst mulig inngang til det nye året:
Ti menn og en gutt ble skadet av nyttårsfyrverkeri, opplyser Haukeland universitetssjukehus. Effektbatteri forårsaket alvorlige øyeskader.
www.nettavisen.no
I tillegg til de bygninger som brant ned og dyr som ble skremt i døden:
Islandshesten Balder ble funnet død i Skjåk kommune i Oppland ved 14-tiden nyttårsaften. – Det er et veldig stort tap for oss, og tragisk at en hest dør på denne måten, sier hesteeier Magne Håvard Forberg.
www.nrk.no
Toppet med vanvittige 300-350 mill kroner skutt opp i luften bare her i Norge. Et beløp som for øvrig er 50% større enn det Norges befolkning gav til CAREs arbeid ved årets TV aksjon i 2019, og 10-20% mer enn Leger uten grensers totalte årsbudsjett.
Jan Frode Lindsø vil ikke at millionene skal gå opp i røyk på nyttårsaften. Fyrverkeri-leverandør Svea mener folk bruker minst like mye penger på alkohol.
www.dagbladet.no
Her i heimen fikk kone og 3 barn en fantastisk nyttårsfeiring. Vi nøt god mat og drikke. Fikk se det fantastiske kommunalt kontrollert fyrverkeriet uten å bruke en krone (vel indirekte gjennom eiendomsskatten da).
Og tenker heller jeg skal øke min månedlige gave til Leger uten grenser i 2020 for litt av pengene vi har spart på fyrverkeri, og resten får jeg spare til de økte kostnadene på Rolex
Ha et fantastisk flott 2020!!