Den store kjøkkenventilator-tråden

Medlem
17. mai 2010
Sted
Østfold, Norge
En av mine viktigste kamper under kjøkkenoppussingen er kjøkkenventilatoren. Og her stoler jeg ikke på en kjøkken-selger....

Noen som har god greie på dette? Det viktigste kravet: suger den ut baconlukt?

Kjøkkenet er moderne-hvitt med lys benkeplate, sort granittvask og aluminiumsfargede hvitevarer. Veggene hvite + 1 kontrastvegg med "tavlemaling".

1. Stek bacon på grillen ute, alternativt i stekeovnen.

2. Et minimumskrav burde være at den suger krittet av tavleveggen, da slipper du lukten av sure svamper

En av mine viktigste kamper under kjøkkenoppussingen er kjøkkenventilatoren. Og her stoler jeg ikke på en kjøkken-selger....

Noen som har god greie på dette? Det viktigste kravet: suger den ut baconlukt?

Kjøkkenet er moderne-hvitt med lys benkeplate, sort granittvask og aluminiumsfargede hvitevarer. Veggene hvite + 1 kontrastvegg med "tavlemaling".

Du vet hva jeg vil skrive. Gaggenau FTW!!
Men den hetta jeg har fra Siemens som er ekstra bred gjør susen. Denne er også til å trekke ut/skyve inn. Perfekt hvis man skal ha overskap. Har ikke produktnummeret her jeg sitter å drikker. Men du kan jo komme innom på egg og bacon lunsj til uka.

Støtter egen motor på feks loft. Har ikke dette selv (bor i leilighet), men venner har det og det er overlegent. Eneste ulempe er at effekten reduseres når feks vindu eller verandadør står åpent.
Fordeler er:
Mindre støy.
Viften kan være helt i taket uten rør ned.
Gir god utskiftning av luft som er behagelig ellers også.

Poenget er tilluft.
En kjøkkenvifte suger ut X-m3 med luft som må tas fra et sted. Det beste for å unngå lukt er derfor tilluft i nærheten av steke sonen - så kjøper du den kuleste (dyreste) vifta du finner:mrgreen:

Har god erfaring med Røroshetta og ekstern motor. Suger som f og gir ikke en lyd fra seg