Den store Rolex Explorer-tråden

Sitter og titter igjennom gamle bilder i Flickr arkivet, og jeg merker savnet etter en Explorer øker igjen når jeg blar igjennom disse...

13964989030_b95fe7816f_b.jpg

13447713303_394d0ecd5b_b.jpg

13972204505_0a4338e026_b.jpg

13969022211_04ea5cac11_b.jpg

For en klokke! :D
Du må nok finne et annet eksemplar hvis du skal ha en 114270 igjen er jeg redd @Kohe321, den der sitter på min kones arm, og med hennes flippeintervaller blir den nok der i minst 20 år til ...

Iren-Explorer.jpg

Hei. Ganske ny på tidssonen, men tenkte dette var rette plass for et spørsmål. Jeg kjøpte nettopp en datejust 36mm til kona fra Askeland ur. Både kona og jeg er veldig fornøyd. Det fikk øynene mine litt opp for Rolex for jeg fikk en datejust II på armen. Endte opp med at en kompis kjøpte den, men jeg har sett litt videre på Explorer II. Grunnen til at jeg ikke har vært så fan før er at jeg synes Rolex er litt "smått". Er vant til speedmaster 44,25 og aquaracer med 43mm Spørsmålet er: Når ble Explorer II 42 mm?Hvilke årsmodell må jeg se etter? Takknemlig for svar...

Får ikke denne ut av hodet. Selv om viserne er for korte...
Vis vedlegg 176
Som enklokkemann med 39 mm Explorer er jeg sant å si litt trett av hypotesen om de for korte viserne på 214270, så jeg har laget nedenstående gif. Den veksler mellom normale og noen mm lengre visere hvert annet sekund. Er det noen som med hånden på hjertet kan si at de lengre viserne oppleves som dramatisk mye penere?

214270-lengre-visere.gif

Redigert:
Den er perfekt @Edzilla . Har samme klokke selv, og det finnes et stort antall variasjonsmuligheter med den. Flott på perlon, skinnreim, og på lenke. Den sklir under radaren, og kan brukes til det meste:)

Når det først ble brakt på baben så synes jeg med hånden på hjertet st minuttviseren originalt er perfekt, og timeviseren marginalt for kort.

Ellers synes jeg det er en enkel, men flott klokke!

• Liker
Reaksjoner: TomB og bjorngb
@aek Tipper de som reagerer har hatt den orginale 36mm der minuttviser når perfekt ut til markører, derfor blir det uvandt at den plutselig ikke rekker frem på 39 mm. Når man først har sett det...Om jeg ville latt det bety døden for en ellers perfekt klokke? Tror ikke det..

@aek Tipper de som reagerer har hatt den orginale 36mm der minuttviser når perfekt ut til markører, derfor blir det uvandt at den plutselig ikke rekker frem på 39 mm. Når man først har sett det...Om jeg ville latt det bety døden for en ellers perfekt klokke? Tror ikke det..

Utfordringen er når problemstillingen har satt seg fast i tankene - det blir som en nydelig jente med for korte ben, alt du tenker på er de for korte bena - og de blir aldri lengre o_O

Litt insomnia om dagen, godt jeg har 'sonen' å henge rundt på. Her en favoritt som jeg solgte, ble litt for lik sub'en og 'kjedelig' etterhvert. Nå begynner tanker om å re-kjøp av en slik å dukke opp. Viseren er ikke noe problem, ferdig snakka :)

image.jpeg

• Liker
Reaksjoner: 69variant
Dette har ikke jeg på min Explorer II 42 mm Polar. Kjøpt ny hos norsk forhandler sist uke. Noen som vet om de har sluttet med dette?
Prøv å lys sidelengs inn i glasset med IR/blacklite/laser - det er vanskelig å få øye på dette.

Skal prøve. Det er lett å se på Submariner. Kanskje det er den hvite urskiva som gjør det vanskelig?