Denne hadde vært fin å ha på veggen... :)

Medlem
29. jan. 2010
Sted
S & Fj
Kult...

412070547_o.jpg

http://cgi.ebay.com/Rolex-GMT-Maste...776?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aa598ddb8

Kult, men ikke offisiell fra Rolex. Dette er ikke en dealer-veggklokke, de ser helt anderledes ut. Finnes ingen i form av GMT-M. Og da er det ikke fullt så kult lenger. Eller noe sånt. Ok, litt kult da ;) Om ikke annet kunne de jo ha kopiert viserne også.

Har (utrolig nok) fått GO av kona for å henge opp ny kjøkkenklokke. Dessverre har hun fortsatt noe hun skulle ha sagt på hva gjelder design. Hun har falt for world timer dealer veggklokker fra Patek... Dessverre er de jeg har sett til salgs svinedyre. Noen som har noen tips?

Jeg kunne levd med en sånn GMT-fake, men det kan tydeligvis ikke hun.

EDIT:
Her har man jo faktisk en original Sub? (i alle fall i følge annonsen, men han kunne kanskje tatt et litt større bilde av merket på baksiden?)

http://cgi.ebay.com/Rolex-Submarine...387?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20b491301b

EDIT 2:
Her har du den jeg "har fått lov til" å kjøpe av kona. Hun ahr ikke sett prisen. Jeg vet Bjerke på karl Johan har den hengende (gruble gruble).
http://cgi.ebay.com/Rare-PATEK-PHIL...535276007?pt=Wristwatches&hash=item35acf925e7

Kult, men ikke offisiell fra Rolex. Dette er ikke en dealer-veggklokke, de ser helt anderledes ut. Finnes ingen i form av GMT-M. Og da er det ikke fullt så kult lenger. Eller noe sånt. Ok, litt kult da ;) Om ikke annet kunne de jo ha kopiert viserne også.

La ikke allverden i research, så det er klart når det ikke er offisiellt (og det er jo ikke så vanskelig å se) er det litt mindre kult. Men noe for garasjen kanskje..hehe.
Nå var prisen allerede såpass høy at det nok ikke er noe 'nips' man bare kjøper helt på impuls.
Hadde nok heller spart de tusenlappene til ekte vare rundt håndleddet :)

Bildet i midten er vel ikke tilfeldigvis hjemme hos deg Anders?

Denne er dessverre ikke original denne heller. Så vidt jeg vet lager ikke Rolex veggur basert på sportsmodellene sine. De originale har fluted bezel som DJ.
Jepp, så det etterhvert. De hadde i alle fall fått til riktige visere, om ikke annet.

Den fluted bezel DJ i stål var jo riktig så trivelig. Hm. Hvor skal man begynne å lete?

Den fluted bezel DJ i stål var jo riktig så trivelig. Hm. Hvor skal man begynne å lete?

Bukta, VRF, the usual suspects. Har en langer av Rolex-materiell som kanske har et par fra 70-tallet som jeg snuser på, har ikke sett bildene ennå. Om jeg ikke går for dem selv kan jeg evt videreformidle ...

Den idéen er lagt frem for et par år siden og er fortsatt aktuell, men da som ur i biblioteket - ikke på kjøkkenet. Atmos er grymt (med arabiske tall).

Den idéen er lagt frem for et par år siden og er fortsatt aktuell, men da som ur i biblioteket - ikke på kjøkkenet. Atmos er grymt (med arabiske tall).

Hehe, er enig i dem. Men du ville ha klokke på veggen. Så da måtte det bli atmos på en hylle ;)

Atmos må jeg eie en gang i tiden.. Den tiltaler estetisk, klokke messig og teknisk (ingeniøren i meg skriker etter en slik)...

Hehe, er enig i dem. Men du ville ha klokke på veggen. Så da måtte det bli atmos på en hylle ;)

Atmos må jeg eie en gang i tiden.. Den tiltaler estetisk, klokke messig og teknisk (ingeniøren i meg skriker etter en slik)...

Jepp, mener JLC lager egne vegghyller til Atmos? Skal man først ha en bordklokke er jo Atmos helt konge. Skal ha en slik en gang.