- Medlem
- 10. sep. 2009
Den siste tiden har jeg tenkt at det er på tide å rydde opp i klokkeboksene, selge unna litt og få fokus på sakene. Hver enkelt ur ble holdt opp og dets oppholdstillatelse i klokkeboksen ble overprøvd. Konklusjonen ble selvfølgelig at jeg manglet noe: en sort klokke, gjerne med sort rem til halvfint jobbbruk. Kombinasjonen sort skive og brun rem har jeg rikelig av, men når jeg skal stille med sort belte og sorte sko er utvalget noe mer begrenset.
I min omflakkende klokkesamlingshistorie har kronografer med sort skive vært den eneste røde tråd. Lenge stirret jeg på @Mogens salgsannonse for JLC Master Chronograph og tenkte at denne hadde vært perfekt, men under en kjapp tur innom finn.no i begynnelsen av uken fant jeg en klokke jeg lenge har hatt et godt øye til:
Etter en rask og hyggelig handel med en trivelig kar stod jeg med denne skrukkete posen i hånden:
Hva kan dette være?
En vinge? Har jeg overvunnet min skepsis mot Breitling?
Tja, her titter noe annet frem, men hva?
I min omflakkende klokkesamlingshistorie har kronografer med sort skive vært den eneste røde tråd. Lenge stirret jeg på @Mogens salgsannonse for JLC Master Chronograph og tenkte at denne hadde vært perfekt, men under en kjapp tur innom finn.no i begynnelsen av uken fant jeg en klokke jeg lenge har hatt et godt øye til:
Etter en rask og hyggelig handel med en trivelig kar stod jeg med denne skrukkete posen i hånden:
Hva kan dette være?
En vinge? Har jeg overvunnet min skepsis mot Breitling?
Tja, her titter noe annet frem, men hva?
Redigert av en moderator: