Deres tanker om klokkekjøp.....(Tag Heuer Carrera)

Medlem
8. april 2013
Hei!

Har endelig fått somlet meg til å registrere meg på tidssonen etter å ha kikket en god stund :cool: Jeg trenger deres tanke om en klokke jeg lenge har siklet etter. Jeg vurderer å kjøpe en brukt Tag Heuer Carrera 2006mod til 13500kr ( i utlandet). Den skal i følge selger være strøken og hatt service i 2012. Noen tanker rundt dette, og om pris?

Redigert:
Hei og velkommen til tidssonen. (som registrert medlem i hvertfall.:D)
Tag Heuer Carrera er en veldig tøff klokke. Nå finnes de jo i flere forskjellige utgaver, med og uten dato- og dag-visning, - kronografer, i forskjellige fargekombinasjoner osv, men jeg synes 13500 for en 7 år gammel TH høres i overkant mye ut. Tag Heuer er ikke kjent for å holde seg best i pris, og med tanke på at denne befinner seg i utlandet, og du strengt tatt skal betale moms og toll på den i tillegg, så slår ikke dette meg som et kanonkjøp.
En kjapp prissammenligning på f.eks chrono24 kan antyde at ikke prisen er hel-gæren, men prisene på chrono24 ligger generelt ganske høyt. Høyere enn prisnivået i Norge, vil jeg si. (Særlig iberegnet toll/moms.)
Har du bestemt deg for denne klokken ville jeg smurt meg med tålmodighet og undersøkt om det var mulig å komme over en her i Norge. Kanskje det er noen her på ts som har en til salgs? Prøv å sett inn en annonse i "ønskes kjøpt" her på ts.
Ønsker deg uansett lykke til i jakten. Husk at jakten gjerne er det artigste. :)