Det er lov å håpe... Iphone5

Det der hadde vært dritkult :) Da skulle til og med jeg vurdert å kjøpe en slik!

aatmastudio har jo skaffet seg god reklame...snart 12 mill treff. :D

Vi over 90 vet at dagens Science Fiction er morgendagens teknologi. :D .... bare og være litt tålmodig.

Jeg ble utrolig lei av min ufattelig trege iPhone 3G (eh, derfor navnet?) og byttet den nylig ut med en Samsung Galaxy SII. Apple har en del å lære.

Helt enig DJM, har selv brukt iPhone siden man importere fra USA og satt på gutterommet å hacket for å i det hele tatt få brukt den i Norge.
For et par uker siden solgte jeg 4'ern og gikk til innkjøp av Galaxy S2, dessverre Apple, men dere har endel igjen.

Men, tilbake til topic så må jeg si at konseptet var kult, selv er jeg redd iPhone 4s/ iPhone 4g/ iPhone 5 - you name it vil bli en litt kjappere 4'er med et litt kvassere kamera:rolleyes:

Jeg gikk relativt nylig fra iPhone 3G -> HTC Trophy m. Windows Phone 7 -> iPhone 3G -> iPhone 4

Windows Phone 7 er et veldig spennende mobilOS. Men.. Ser ut til at windows har klart å ødelegge det med hva som ser ut som forferdelig prosjektstyring, blandede kort, dårlige kontrollrutiner og anstrengt kommunikasjon mellom avdelingene.

iOS 4 begynner å bli gammel og føles skikkelig utdatert etter å ha brukt WP7, men.. Det fungerer.. Hele tiden.. Og utvalget av apps er stort nok til at smart phonen din faktisk blir smart. WP teamet er hatt store problemer med å få fart på utviklerne. Muligens mye på grunn av en app-butitkk som var.. lite gjennomtenkt.. for å si det pent.. Hadde bare microsoft hatt apples prosjektstyring og kvalitetskontroll (selvom jeg er lite imponert over lion lanseringen) så hadde WP7 vært omtrent umulig å slå når det kommer til integrert brukeropplevelse og smart phone følelse.

Men, det her ble et lite sidespor. :p Jeg gleder meg til iPhone 5, men er usikker på om jeg kommer til å kjøpe den selv. :p

Pøh. iPhone. Hva skal man med den dritten når man har X-Phone?

[video=youtube;r0RqPhr-hdA]http://www.youtube.com/watch?v=r0RqPhr-hdA[/video]

Jeg ble utrolig lei av min ufattelig trege iPhone 3G (eh, derfor navnet?) og byttet den nylig ut med en Samsung Galaxy SII. Apple har en del å lære.

+1

Håper det er greit jeg deler min erfaring mellom apple og htc her;)....

Selv har jeg vært trofast mot Apple i alle år, og kjøpt alle Iphonene fra 1-3gs. Men nå når Wi-fién røyk på min 3gsen, sto valget mellom Iphone 4 eller en HTC. Det endte med en HTC Desire S.

Jeg må si at jeg synes utviklingen hos apple har gått for sent de siste årene. Iphone var enestående da den kom på markedet, og de første årene etter, men nå i dag med all konkurransen synes jeg de ligger bak. Det er jo også et faktum at man også må ut med nesten det dobbelte for en Iphone sammelignet med HTC. For min del må det skje noen drastiske endringer hos Iphone for at den skal komme til vurdering igjen. Dette tiltross for at jeg også har Ipad og MB pro 17", som jeg synkroniserer mot.

Noen fordeler/ulemper hos HTC og Iphone.

Iphone 4
+Meget oversiktlig appstore, med kvalitetsikring.
+Knivskarp regina skjærm.
+Det velkjente og enkle grensesnittet.
+Sømløs synkronisering mot andre apple produkter.

-Høy pris (ca 5000kr u/abb)

HTC Desire S
+FRIHET, med flere apps, og apputviklere.
+Widgets på frontskjærmene som gjør brukeropplevelsen bedre.
+Mange smarte løsninger som apple ikke har eks: om man snur tlf under samtale går den automatisk i høytaler funksjon, Rullegardinfunksjonen, expose, enklere oversikt over prossessene som er i gang,+++.
+I mine øyne mer solid byggutførelse.
+Bedre batterilevetid
+Støtter mini usb, noe EU vil prøve å få en standarisering på, med tanke på miljø.
+Lav pris (ca 3000kr)

Trenger bare si følgende..

Trenger bare å si følgende for å støtte opp om iPhone som jeg har brukt siden den kom..
Apple med iPhone har ikke trengt å finne opp hjulet gang på gang på gang.. De har ikke trengt å drastisk endre design, finne på nye widgets, 20 ekstra pixler, 5 nye modeller hvert kvartal.. De har ett genialt grunnkonsept, telefoner som dekker alles behov, ett produkt du ikke må, men alltid ønsker å bytte til nyeste modell, ikke fordi den nye modellen er drastisk annerledes, men fordi du vet at det er en ørliten forbedring, og du er 100% kjent med produktet fra 1 gang du skrur på din nye iPhone.. Hvilket annet telefon merke kan du si det samme om?

Trenger bare å si følgende for å støtte opp om iPhone som jeg har brukt siden den kom..
Apple med iPhone har ikke trengt å finne opp hjulet gang på gang på gang.. De har ikke trengt å drastisk endre design, finne på nye widgets, 20 ekstra pixler, 5 nye modeller hvert kvartal.. De har ett genialt grunnkonsept, telefoner som dekker alles behov, ett produkt du ikke må, men alltid ønsker å bytte til nyeste modell, ikke fordi den nye modellen er drastisk annerledes, men fordi du vet at det er en ørliten forbedring, og du er 100% kjent med produktet fra 1 gang du skrur på din nye iPhone.. Hvilket annet telefon merke kan du si det samme om?

Det var vel akkurat det synet jeg også hadde før;) ....

..men til spørsmålet ditt. Det er ingen andre en Apple som har hatt et uendret grensesnitt siden 1.gen, men om man har hatt en HTC i eie siden de gikk over til android, så kjenner man igjen telefonen med det samme. Det vil jeg kunne si om flere andre produsenter også som Nokia og Sony Ericsson.

Widgets trenger de ikke å finne på, for du får ikke lov til å bruke det siden du har Iphone;)

Haha Apple har jo to modeller etter den.. :)

Hm... og da har det ingen betydning at en tidligere modell er elendig?

Jeg opplevde et markant ytelsesfall med min 3G etter å ha installert en oppdatering fra Apple. Dersom Apple er så skjødesløse i sin behandling av kunder med 3G ser jeg ingen grunn til å tro at de vil være mindre skjødesløse ved senere oppdateringer og endringer i ytelse og brukeropplevelse med de nyere telefonene. Det alene er grunn nok for meg til ikke å handle noen ny telefon fra Apple.

Hm... og da har det ingen betydning at en tidligere modell er elendig?

Jeg opplevde et markant ytelsesfall med min 3G etter å ha installert en oppdatering fra Apple. Dersom Apple er så skjødesløse i sin behandling av kunder med 3G ser jeg ingen grunn til å tro at de vil være mindre skjødesløse ved senere oppdateringer og endringer i ytelse og brukeropplevelse med de nyere telefonene. Det alene er grunn nok for meg til ikke å handle noen ny telefon fra Apple.

Vel.. Nei.. Den var tross alt banebrytende i sin tid.. At den fortsatt ikke er banebrytende er ikke overraskende. Og at produkter som definerer nye marked har kortere levetid enn produkter som er siktet inn på et eksisterende og stabilt marked er vel heller ikke veldig unaturlig.

Bortsett fra det så er jeg enig i den siste del av kommentaren din. Apple er arrogant og baserer seg på at du skal bytte hardware hvert 2-3 år. Det blir dog spennende å se hvor lenge de støtter 3GS etter at den forsvinner fra markedet.

Min erfaring tilsier at dette helst gjelder på iPhone (og sikkert snart iPad) fronten.
Mac stasjonære og bærbare har et rykte på seg for å være svært holdbare.