Det er vel som å banne i kirka

Medlem
28. jan. 2013
Men hvorfor i all verden blir det ikke ryddet i "til salgs" avdelingen. Og hvorfor kan man ikke delete sine egne innlegg (så vidt jeg vet).
Over 100 sider med "til salgs", "solgt", "slettet" og "borte" i full forvirring. Om hensikten er å bevare solgte for statistikken sin del, så er det kanskje en ide å åpne et subforum for "solgte" klokker?

Bare en ide.

Sant nok, men så lenge det ligger kronologisk er det vel egentlig ikke behov for å dele det i flere fora? Det ligger jo liksom bare der bak. Folk her på forumet er heldigvis flinke til å få "solgt" inn i tittelen og ikke bare i posten, i motsetning til mange dimlinger på WUS f.eks.

Det hjelper også folk som skal selge å kunne søke bak og se hva andre lignende klokker har gått for. Så er det morsomt og se igjennom hva "man har gått glipp" av også. Husker jeg bladde mye igjennom eldre explorer 1 annonser før jeg endelig fant den jeg gikk for.

Det hjelper også folk som skal selge å kunne søke bak og se hva andre lignende klokker har gått for. Så er det morsomt og se igjennom hva "man har gått glipp" av også. Husker jeg bladde mye igjennom eldre explorer 1 annonser før jeg endelig fant den jeg gikk for.

Jo, men det ligger fremdeles klokker til salgs "bak", men de drukner i alle de solgte.
Hadde det vært et forum der solgte klokker kunne flyttes, så hadde de som vil selge fått mye bedre synbarhet.
Man får heller ikke info om hva klokkene har gått for, kun prisforlangende, så infoen har begrenset nytte.

Du vet at det er lovå bumpe annonsene, ikke sant?
Om man avstår fra å bumpe, så...vel...det er ens eget problem.

K/S fungerer utmerket :)

Du vet at det er lovå bumpe annonsene, ikke sant?
Om man avstår fra å bumpe, så...vel...det er ens eget problem.

K/S fungerer utmerket :)

Bumpe kan man, og det bumpes flittig. Så man tror det har kommet ny info eller spørsmål om ei klokke mens alt man finner er 8 bumps.
Jeg er en mulig kjøper og synes det hele er et sabla rot.

Det er en søkefunksjon du kan benytte... da kan du feks søke opp alle Breitling.

Ettersom du ble medlem på TS i denne måneden, kan det jo tenkes du finner mer ut av det etter hvert... :p;)

Lykke til!

Det er i alle fall lov å komme med forslag. Er for så vidt litt enig, men det er sikkert mange måter å løse det på. Kanskje en autofunksjon som dytter alle poster med ordet "solgt" i tittelen bak de andre?

Blir fort en drøy manuell jobb å styre rundt med dette.

Kjøp og salg på et forum på denne måten har både fordeler og ulemper, man kommer fort inn i oppsiden og lærer seg å jobbe rundt nedsidene :).

Finn.no og andre rubrikksider er vesentlig mer oversiktlige, men personlig har jeg etter mange år med dette i forskjellige hobbyer kommet til konklusjonen at fordelene med kjøp og salg i ren forumfunksjon overveier ulempene.

Gi det tid så vil du nok se det samme selv :).

Det er en søkefunksjon du kan benytte... da kan du feks søke opp alle Breitling.

Ettersom du ble medlem på TS i denne måneden, kan det jo tenkes du finner mer ut av det etter hvert... :p;)

Lykke til!

Jeg kan selvfølgelig søke, men jeg vet ikke nødvendigvis hva jeg ser etter. Jeg vet det når jeg ser det, kan man kanskje si. At jeg ser på Breitling er ganske tilfeldig, det kunne like godt vært en Rolex eller noe annet.

Hvis pengene brenner i lomma... Kjøp. Personlig mener jeg det er helt greit her på TS, bruk litt tid og få ned pulsen, har aldri skadet meg.
Tom

Hvis pengene brenner i lomma... Kjøp. Personlig mener jeg det er helt greit her på TS, bruk litt tid og få ned pulsen, har aldri skadet meg.
Tom

Jeg ser ikke helt hva pulsen eller pengene mine har med dette å gjøre, det var ganske enkelt et forslag basert på min lille erfaring med Kjøp og salg siden. Noe særlig over hvilepuls kan jeg dessverre ikke få til over dette, men ber så mye om unnskyldning siden jeg tydeligvis har uroet en del av "gamlingene".

Når du refererer til "Gamlingene" treffer du, faktisk innertier. Det jeg mener er ganske enkelt, her på TS må du kanskje bruke mere tid på å gå igjennom mange sider, sjekke alternativer som kanskje er solgt, finner muligens flere alternativer og får senket pulsen og kjøpegenet slik at du er kalibrert til å handle når du finner den rette annonsen. Just my 2 cents.
Tom

Når du refererer til "Gamlingene" treffer du, faktisk innertier. Det jeg mener er ganske enkelt, her på TS må du kanskje bruke mere tid på å gå igjennom mange sider, sjekke alternativer som kanskje er solgt, finner muligens flere alternativer og får senket pulsen og kjøpegenet slik at du er kalibrert til å handle når du finner den rette annonsen. Just my 2 cents.
Tom

Skal jeg senke pulsen mere nå, så dauer jeg.

Jeg ser litt av trådstarters poeng, men for min egen del har dette aldri plaget meg. Jeg synes K/S fungerer utmerket.

På et tysk forum jeg svært sjeldent er innom, og ikke har snarvei til her hvor jeg er nå, har man et system med prefiks på annonsen. Da kan man enkelt luke ut de som er merket "Solgt" eller "Reservert". Usikker på om disse automatisk flyttes til et underforum, men du kan i alle fall angi i søkefunksjonen hvilket prefiks du er ute etter.

Å senke pulsen, betyr nok mer; å kose seg gjennom prosessen, en. Å faktisk ha lav puls.
Jeg hadde også et inntrykk av at k/s var litt rotete i starten, men.. Nå finner jeg det helt naturlig, og forstår de tekniske muligheter og hindringer en forumplattform gir.
Så lenge alle forholder seg til reglene synes jeg det fungerer ok, og utvalget/prisene/tryggheten ved å handle her fremfor på finn veier i min bok opp voldsomt.
Det sagt, så er det fint å hele tiden prøve å forbedre ting.
At du er potensiell kjøper, er ikke så vesentlig. Det er en gratis portal, og strengt tatt er vi alle her, svært potensielle kjøpere... Vi eier jo ikke impulskontroll:)
Tror ikke du har gjort så mange "gamlinger" sinte, men når flertallet Tydligvis er fornøyd med situasjonen, kan det tenkes at det er du som trenge litt tilpasning og velvilje for å få det til å passe dine medievaner?

Håper du finner en fin klokke som gir deg mye glede! Om det er noen annonser andre steder som virker forlokkende kan du alltids spørre her, om hva andre mener om ekthet, pris og stand på en klokke du vurderer.

Jeg ser litt av trådstarters poeng, men for min egen del har dette aldri plaget meg. Jeg synes K/S fungerer utmerket.

På et tysk forum jeg svært sjeldent er innom, og ikke har snarvei til her hvor jeg er nå, har man et system med prefiks på annonsen. Da kan man enkelt luke ut de som er merket "Solgt" eller "Reservert". Usikker på om disse automatisk flyttes til et underforum, men du kan i alle fall angi i søkefunksjonen hvilket prefiks du er ute etter.

Hvilket forum er dette? Kunne vært interessant å se hvordan dette fungerer i praksis (har vært inne på tanken om prefiks-system tidligere).

Når det gjelder trådstarters forslag er det notert, men inntil videre forblir Kjøp og salg-delen slik den er. Jobben det medfører å sjekke, samt flytte alle annonser til et underforum er - i alle fall om det må gjøres manuelt - alt for tidkrevende.