Det klør i fingrene !

Medlem
18. aug. 2008
Sted
m
Min klokkeinteresse er bare 3-4 år gammel og jeg har vært gjennom mange merker. Startet med Seiko, som nå jeg nå regner som rimelige klokker men som da var stor investering. Med tid og stunder gikk jeg videre til Sinn, Doxa og Omega.
Det er rart hvordan smertegrensen for hva som er akseptabelt å betale for en liten metallklump som er gjort så utrolig redundant de seneste årene.

Uansett, Rolex var før klokkeinteressens spire kjent for meg som noe vulgært. Kanskje grunnet noen dårlige eksempler blant slekt og venner. Men etterhvert som forum leses og historien bak de forskjellige merkene kommer frem ble det klart at for meg er Rolex nok det merket som ligger høyest for meg.
Endelig har jeg kommet i en posisjon der et kjøp er mulig, sjefen har godkjent og jakten har begynt. Og jeg må si at jeg kjenner meg igjen i enkelte andre medlemmers entusiasme.
Kjøp og salg sidene saumfares flere ganger daglig og pulsen raser. Og enda har jeg ikke bestemt meg for modell !

Så om ikke noe interessant dukker opp lokalt snarlig så håper jeg å få hull på byllen om en måneds tid da reisen går til USA og Mexico. Bør vel være mulig å gjøre gode kjøp der ?

Noen som kjenner seg igjen ?

hehe er vel ofte slik det starter ja. Sant som du sier. At man kan betale opp til 30k for noe metall og litt lær og som må trekkes opp annenhver dag feks.. men men merkevare og reklame holder prisen oppe og da må man jo bare følge etter.

Det er vel strengt tatt ikke noe billigere med alle smykkene og diamantene som våre bedre halvdeler går med. De fleste av oss menn har jo bare en type smykke(klokke) som vi ikler oss med :D

Kjenner meg igjen? En smule ... Jeg tror nok crack er mindre avhengighetsskapende er ur.

Jeg er nok av samme ulla.

Nå har jeg lite erfaring med crack, men jeg har nettopp slutta med General Portion, ikke fordi jeg jeg hadde spesielt lyst til å tilbringe et par uker skjelvende og kaldsvett i aggressiv fosterstilling på sofaen (ja, det var såpass ille), men fordi jeg har regnet ut at ett år i rusfrihet vil frigjøre nok kapital til en Rolex sportsmodell i stål. På nyåret i 2011 kan det innhandles uten skrupler! :D

Mmm deilig General Porsjon.. sprakk med mitt nyttårsforsett for noen dager siden.. lykke til!

Da var penger overført for en Sub no-date. Ingen dum inngang til Rolexverdenen om jeg må si det selv.
Var heldig å finne en ny klokke uten COSC-teksten, så arven til den gamle 5513 er tydelig.

Nå blir det bare å vente på et sporingsnummer som jeg kan sjekke hver halvtime :D

Håper bare at det roer seg littegrann med en i bestilling - har ikke vært lett å få gjort noe fornuftig på jobb i det siste, hehe.

Kjenner meg godt igjen her..

Jeg kjøpte den første Rolexen min for 10K,- og syntes det var myyyye å betale for en klokke.. Ble hekta, kjøpsprisene steg og steg - og innen et par år hadde jeg lagt 60K på bordet for en brukt klokke - og så vidt jeg husker så jeg ikke på det som galskap..

Ellers så finnes det jo ikke noen bedre måte for å skaffe seg et "kunstig behov" for ny klokke enn å saumfare Finn.no og diverse salgssider daglig..

Etter et klokkesalg skal jeg hente meg to "nye" klokker på mandag - allikevel har jeg fortsatt å saumfare salgssidene rundtomkring, og idag fant jeg den klokken jeg kanskje hadde mest lyst på i utgangspunket.
Hmmm.. What to do? :mrgreen: