'det overtas ikke ansvar for uhell'

Medlem
15. juni 2016
Sted
Oslo
..står det på hentelappen jeg fikk når jeg leverte inn klokka for sjekk igår, riktignok med forsikring om at den 'blir omhyggelig og fagmessig behandlet' i samme setningen.

Er dette bare en kuriositet grunnet gammeldagse hentelapper, eller prøver de seg på ei aldri så lita ansvarsfraskrivelse her? Er det innafor? Har ingen grunn til å tro at de ikke er profesjonelle, men stussa litt over formuleringa... o_O

• Liker
Reaksjoner: holmby
Meningsløs formulering. Ville hørt med dem, i det miste av ren nysgjerringhet. Hvis de mener at du fortsatt har ansvaret hvis de har et uhell og klokka blir ødelagt, så har de et forklaringsproblem ...

• Liker
Reaksjoner: holmby
Var å henta klokka igjen nå, og hadde ikke noen overbevisende opplevelse av det stedet dessverre..

En tydelig motvillighet til å levere ut klokka når jeg sa en ville vente litt med service.. Fikk ikke snakke med urmakeren enda han satt på bakrommet, og svara jeg fikk fra mennesket bak disken var generiske for å si det pent.. Hadde forventa litt mer enn 'den trenger service' når man betaler for en sjekk... Hva disclaimer på hentelapp skulle bety fikk jeg heller ikke noe svar på, da neste kunde var mer interessant..

Ingen uhell de trengte å fraskrive seg ansvaret for da i det minste.. :p

Var å henta klokka igjen nå, og hadde ikke noen overbevisende opplevelse av det stedet dessverre..

En tydelig motvillighet til å levere ut klokka når jeg sa en ville vente litt med service.. Fikk ikke snakke med urmakeren enda han satt på bakrommet, og svara jeg fikk fra mennesket bak disken var generiske for å si det pent.. Hadde forventa litt mer enn 'den trenger service' når man betaler for en sjekk... Hva disclaimer på hentelapp skulle bety fikk jeg heller ikke noe svar på, da neste kunde var mer interessant..

Ingen uhell de trengte å fraskrive seg ansvaret for da i det minste.. :p

Hvor var dette? :confused:

• Liker
Reaksjoner: holmby og rolf s
se - nå fikk du plutselig all grunn til å tro at de ikke er profesjonelle!

Hehehe ja det kan du si, men har vært der flere ganger før når bare urmaker'n er der, og han er behjelpelig og har målt klokker og skravla uten å ta betalt, men det er tydelig at hu andre syntes han er for snill og bør sitte på verkstedet å jobbe mens ho 'tar seg av' kundene. :p

Det høres rett og slett ut som:
- Hvis urmakeren mister uret i bakken, så dekker de ikke skaden
- Hvis urmakeren hiver uret i bakken, så dekker de skaden.

Hvor stor sannsynlighet vil det være at urmakeren sier; "Jo, denne klokken hev jeg i gulvet. Derfor dekker vi skaden".

8

Hehehe ja det kan du si, men har vært der flere ganger før når bare urmaker'n er der, og han er behjelpelig og har målt klokker og skravla uten å ta betalt, men det er tydelig at hu andre syntes han er for snill og bør sitte på verkstedet å jobbe mens ho 'tar seg av' kundene. :p

"...bør sitte på verkstedet å jobbe mens ho 'tar seg av' kundene."

Disse mennesker er ikke opptatt av "god business" og tett kundeforhold.
De er opptatt av selg selv og sin egen stråling.
Dårlig butikk.

• Liker
Reaksjoner: fredskijj
Nei. Eller; de kan gjerne skrive det, men i den grad de mener det innskrenker din rett til erstatning etter håndverkstjenesteloven kan du se bort fra formuleringen.Det er ikke anledning til å avtale dårligere vilkår enn lovens, sålenge kunden er forbruker.
Det er kanskje enkelte flippere her inne som faller utenfor loven..? ;)

• Liker
Reaksjoner: Hopalong