Det tok ikke lange tiden, Nye Explorer II i second hand

Ser ikke helt vitsen med å miste sikkerheten ved å handle fra en AD for spare så lite.:confused:
Tror heller jeg venter noen månder til og kjøper for 40k.;)

Pussig sammentreff.To av bildene han bruker, er fra en av de store klokkepusherne på TRF. :D Kanskje selger er en TS'er også?

45_-1080827940.jpg

45_-1992172267.jpg

At han bruker Davids bilder la jeg faktisk ikke merke til før det ble nevnt her... Jeg ble oppmerksom på denne annonsen i går kveld og postet link til den i en annen tråd.

Håper det ikke er noe lureri på gang her nå...

Håper det ikke er noe lureri på gang her nå...

De andre bildene ser ut til å være rappet fra en eller annen review på TZ.

Tviler på at DavidSW henger ut her på TS.
Her ser jeg to muligheter:
  1. Selger kjøper av DavidSW for så å videreselge med gevinst.
  2. Selger er en kjeltring som rapper både bilder og spenna dine.
Ka dokker trur?

Evt

3. Selger en slacker som rapper bilder men ikke pengene dine.

Uansett synes jeg ikke noe om det. I det minste bør selger opplyse om at bildene ikke er av den faktisk klokken.

Et poeng er vel også at folk flest (les vanlige mennesker)..

...som ikke dreller ofte på forum og selger/kjöper som en annen- ikke har vett nok å vite at det ikke er ok å rappe bilder fra andre!

Jeg er nok rimelig sikker på at denne person nettopp ikke kjenner til dette + el/gidder å ta egne bilder.

Siste jeg hørte var at Bjerke hadde solgt en sort, så det kan nok stemme at den er derfra.

Jeg er meget spent på hva annenhåndsverdien vil legge seg på. Tipper man 40´?

...som ikke dreller ofte på forum og selger/kjöper som en annen- ikke har vett nok å vite at det ikke er ok å rappe bilder fra andre!

Jeg er nok rimelig sikker på at denne person nettopp ikke kjenner til dette + el/gidder å ta egne bilder.

Pussig nok er du ikke som folk flest, hvis du har tilgang til salgsdelen/salgsforumet på TRF. (hvis jeg ikke husker helt feil, må du ha et vist antall innlegg + være medlem et vist antall dager før du får tilgang til salgsforumet på TRF.....og de vilkårene tror jeg ikke "vanlige" mennesker oppfyller. :D )

Jeg tror også de fleste "vanlige" mennesker vet hva copyright er. David SW er vel ikke akkurat den som merker bildene sine dårligst?

Uansett, hva du vet og ikke vet, så er det regelbrudd på Finn.no og bruke andre sine bilder uten samtykke.

Utdrag av Finn.no regelverk:
3)
f)
Bildene i annonsen skal være bilder av det produktet du skal selge

Annonser som inneholder bilder med annen informasjon (f.eks. nettadresser, tekst eller logoer) vil bli avvist.
Hvis du bruker et illustrasjonsfoto skal dette komme fram i annonsen.

i) Bruk av andres tekst eller bilder
Du har ikke lov til å kopiere tekst eller bilder fra andre annonser, eller på andre måter benytte andres tekst eller bilder i annonsen, uten samtykke fra annonsøren/rettighetshaver (jf. åndsverkloven).

Det var da verst.......?!?!

Viktig Petter?!;)

Jeg pröver ikke å forsvare selgerens handlinger, uten mere for å forstå hvorfor!

Jeg tror likevel at det ikke er alle som leser de finstilte og alle regler ved annonsering!

Ro ned deg litt nå......:D

Pussig nok er du ikke som folk flest, hvis du har tilgang til salgsdelen/salgsforumet på TRF. (hvis jeg ikke husker helt feil, må du ha et vist anntall innlegg + være medlem et vist antall dager før du får tilgang til salgsforumet på TRF.....og de vilkårene tror jeg ikke "vanlige" mennesker oppfyller. :D )

...

Mange gode poeng, Manx. Men for å kunne se salgsforumet på TRF, tror jeg bare at man må være registrert medlem. Ikke noe mer. Jeg har i hvert fall hatt tilgang til salgstrådene helt siden jeg ble medlem. Og jeg har bare 50 innlegg der inne.

Salgsforumet på TRF er helt åpent, det er kun for å poste annonser det er krav om et visst antall posts...
Forøvrig kommer bilder fra TRF opp på bildesøk på Google, så teoretisk sett kan han like gjerne ha fått de der.

Så var det den momsen da...

Jeg har hatt kontakt med denne selgeren før og fulgt ham nøye. Han er en danske som jobber i Oslo. Han kjøpte den "nye" 116610LN med en gang den kom og la den ut på Finn.no med en gang, for litt siden hadde han den nye Omega PO for salg, og nå denne. Alle er kjøpt fra Bjerke.

Gentlemen - her har vi nok med en vaskekte MVA svindler å gjøre,
en danske som har funnet sin lille nisje... :D

Jeg ville ikke si det, men eneste logiske jeg kunne tenke meg var at han dro av momsen. Da koster klokken 39`, da tjener han 10000 kr på å fly frem og tilbake til Danmark.

Jeg ville ikke si det, men eneste logiske jeg kunne tenke meg var at han dro av momsen. Da koster klokken 39`, da tjener han 10000 kr på å fly frem og tilbake til Danmark.

Og dersom arbeidsgiveren betaler for reisen, så har han jo tjent 10k netto på det.

Men, dette gir jo oss som kjenner "historien" en god mulighet til å prute på prisen :p

Det er ingen risiko forbundet med å kjøpe disse fra ham. Det er helt og holdent han som svarer for at momsen er krevet tilbake. Han selger klokkene som om han ikke har fått denne refundert, med kvitteringen fra Bjerke der det fremkommer at MVA er betalt på ordinær måte.

Interresant analys, men dessverre tror

Jeg ikke at det gis MVA trekk i Norge for skandinavere!

Kona og jeg va inne i Mulberry butikken etter vi flyttet fra Norge og jeg fikk dessverre nei, siden jeg var nettopp skandinav!
Samme i Danmark hvis man som norsk prøver å trekke moms i butikk. Mener Sverige, Norge og Danmark har et samarbeid mellom tollhusene og butikker har nok ikke lov å gi tax free til skandinavere!

I might be wrong.....isf er jeg nok en mva svindler snart!;)

Jeg ikke at det gis MVA trekk i Norge for skandinavere!

Kona og jeg va inne i Mulberry butikken etter vi flyttet fra Norge og jeg fikk dessverre nei, siden jeg var nettopp skandinav!
Samme i Danmark hvis man som norsk prøver å trekke moms i butikk. Mener Sverige, Norge og Danmark har et samarbeid mellom tollhusene og butikker har nok ikke lov å gi tax free til skandinavere!

I might be wrong.....isf er jeg nok en mva svindler snart!;)

Stemmer nok dette. Jeg bodde 12år i Sverige, den eneste måten å få fratrukket momsen var å vise kvittering på at den var
betalt i det andre landet.

Vel....

Mannen har solgt 3 helt nye modeller rett fra Bjerke på under ett år. De to siste i løpet av en mnd, dette etter at han fikk solgt sin 116610LN som lå for salg i 6-7 månder. Han legger dem direkte ut etter å ha kjøpt dem. Mannen snakker dansk, men mulig han har pass fra et annet land da...

Eneste alternative forklaring er at kona hans jobber på Bjerke og han bruker hennes personalrabatt.... :D

Vel....

Mannen har solgt 3 helt nye modeller rett fra Bjerke på under ett år. De to siste i løpet av en mnd, dette etter at han fikk solgt sin 116610LN som lå for salg i 6-7 månder. Han legger dem direkte ut etter å ha kjøpt dem. Mannen snakker dansk, men mulig han har pass fra et annet land da...

Eneste alternative forklaring er at kona hans jobber på Bjerke og han bruker hennes personalrabatt.... :D

Eller at han er en (stor)flipper :)