Mens jeg er igang med snikk-snakk, så har jeg følgende mening: Mellom- og langdistanse løp i Diamond-league er blitt så kjedelig at jeg ikke orker å se på. Se på f.eks. et 800 m løp. Hva er vitsen med å ha en hare som skal løpe de første 400 meter på 49,5, så skal neste hare overta de neste 200 meter og så skal en eller annen afrikaner løpe så fort han kan de siste 200 meter. Alt er planlagt på forhånd og TV-seerne får til og med beskjed om dette under løpet. Hvor er spenningen? Vi VET at han som leder stort etter 400 meter ikke kommer til å vinne. I tillegg er utøverne så like at sist jeg så på visste ikke kommentatorene hvem som hadde vunnet før de kunne lese navnet på brystet.
Er det så mye mer spennende å se en 800 meter som løpes planlagt på 1.44.67 enn et spennende løp som kanskje går noen sekunder senere. Personlig kan jeg ikke se forskjell på farten underveis.
Er det så mye mer spennende å se en 800 meter som løpes planlagt på 1.44.67 enn et spennende løp som kanskje går noen sekunder senere. Personlig kan jeg ikke se forskjell på farten underveis.