Digital GTG

Medlem
3. feb. 2013
Sted
Lillestrøm
Hei, alle.

Nå som GtG er umulig å gjennomføre f2f. Skulle vi prøvd en digital utgave?

Jeg ser for meg at alle kan kjøpe inn en god vin/øl/long drinks for så at hver og en av oss presenterer klokkesamlingen med tilhørende historie for hvert enkelt ur. En morsom måte å bli kjent med de ulike klokkene og historiene rundt ervervelsen.

Det vil muligens være lurt å sette et øvrig tak mtp. Tid og støy.

Meld gjerne interesse her, så ser vi hva vi får til :)

Hei, alle.

Nå som GtG er umulig å gjennomføre f2f. Skulle vi prøvd en digital utgave?

Jeg ser for meg at alle kan kjøpe inn en god vin/øl/long drinks for så at hver og en av oss presenterer klokkesamlingen med tilhørende historie for hvert enkelt ur. En morsom måte å bli kjent med de ulike klokkene og historiene rundt ervervelsen.

Det vil muligens være lurt å sette et øvrig tak mtp. Tid og støy.

Meld gjerne interesse her, så ser vi hva vi får til :)

Jeg liker idéen, og blir gjerne med.

• Liker
Reaksjoner: Klokkesamler
Tenkte det samme i mars/april. Kan være en litt annerledes gtg med mer struktur og fokus som vil gi alle mer innsyn i den enkeltes historie (ofte på gtg så blir det jo 2 og 2 eller mindre grupper som faktisk kommunisererg). Tenkte også eventuelle tema er mulig å ha, om enkelte ivrige/eksperter vil dele sin kunnskap. :)
Men jeg er med om tidspunkt klaffer. :)

• Liker
Reaksjoner: Klokkesamler
Min erfaring i jobblivet de siste syv månedene, er at Teams som møteplattform gir langt bedre struktur og progresjon i møtene enn pre-Corona i fysiske møterom. Man mister selvsagt noe, men som møteplattform er Teams og lignende virtuelle arenaer særdeles egnet for visse formål. :)

Så, en lignede løsning for å samle likesinnede vil antagelig gi mer fokus på personlige historier knyttet til klokkene og historien bak enn hva man tidligere opplevde med dog hyggelige GTG i 3D.

Å møtes virtuelt er langt bedre enn å ikke møtes i det hele tatt. Win-win.

Min erfaring i jobblivet de siste syv månedene, er at Teams som møteplattform gir langt bedre struktur og progresjon i møtene enn pre-Corona i fysiske møterom. Man mister selvsagt noe, men som møteplattform er Teams og lignende virtuelle arenaer særdeles egnet for visse formål. :)

Så, en lignede løsning for å samle likesinnede vil antagelig gi mer fokus på personlige historier knyttet til klokkene og historien bak enn hva man tidligere opplevde med dog hyggelige GTG i 3D.

Å møtes virtuelt er langt bedre enn å ikke møtes i det hele tatt. Win-win.

Enig, men vi er potensielt mange her. Hvis alle skal vise frem alle klokkene i klokkeboksen og fortelle personlige historier blir det et jævlig langt Teams møte.

Enig, men vi er potensielt mange her. Hvis alle skal vise frem alle klokkene i klokkeboksen og fortelle personlige historier blir det et jævlig langt Teams møte.
Dersom det blir veldig mange - kan det kanskje være en idé å sette opp flere teams-møterom med inntil 10 deltakere pr. gruppe.

Dersom det blir veldig mange - kan det kanskje være en idé å sette opp flere teams-møterom med inntil 10 deltakere pr. gruppe.

Kan ha egne grupper i det felles teams-møtet.
Blir litt som å ha egne work shops på et seminar. Alle dukker opp på seminaret for deretter bli delt opp i grupper á 10 pax.

• Liker
Reaksjoner: johage
Min lille ide var med noen restriksjoner og regler.

1. maks tak på 10-12 pax. NB: blir det flere deler man dette opp i grupper. Enten «random» eller ved felles interesse for produsenter.
2. maks 6 klokker. Totalt 10 min pr. Pers.
3. introduserer seg selv raskt (trenger ikke avsløre navn etc), kort om hva man har valgt å konsumere for så å starte med klokkene.
3. øvrige deltakere muter seg selv. (Har man spørsmål eller kommentarer underveis gjøres dette i chatten)
4. det legges opp en »agenda» der rekkefølgen er lagt opp.
5. Når alle er ferdige fjerner vi mute for å ha litt ekte møtekaos før vi runder av.

Hei, alle.

Foreslår at vi prøver førstkommende torsdag 12/11 19:30.

Info

Antall pr. gruppe:
10 stk
Minutter pr. deltaker: 10 min
Minutter til prat ved veis ende: ca. 20 - eller så lenge vi gidder.
Drikke: Det er krav til at det nytes noe godt ved siden, men dette trenger selvsagt ikke inneha alkohol. Det som nytes skal kort presenteres.

De 9 første som melder seg blir med i gruppe 1. Blir det mange påmeldinger setter vi enkelt og greit opp flere grupper.

Flott om alle som melder interesse kan skrive noen få ord om hva som interesserer den enkelte, slik at man kan matche folk dersom det blir mange påmeldte!