Jeg har fått i oppdrag å anskaffe en tøff digital klokke til åtteåringen i huset. Det første som slår meg er g-shock, men det blir selvfølgelig alt for stort. Neste tanke blir da baby-g. Er det noen her inne som kan anbefale en så liten modell som mulig? En åtteåring har ikke all vederns til armer Kravene er enkle. Lettlest, tøff og uten jentefarger Om noen har andre anbefalinger setter jeg pris på det også.
Nope, ikke mekanisk eller analog. Kun tøff og digital.
Casio F91W-1 er jo en klassiker. Den er 38.2 x 35.2 x 8.5mm / 22g så ikke særlig ruvende altså, men mer en solid nok til guttungen kan slåss med nabogutten og kræsje med sykkel uten at klokken tar skade av det. Kul er den også!
På Baby-G står det jo "Baby-G". Er ikke sikkert din åtte år gamle sønn vil gå med noe som står baby på.
Jeg ville sett etter G-shock mini. Virker som om Casio kanskje har sluttet å produsere dem, med det kan være at de forsatt finnes på det japanske markedet. Uansett så finner du en del på ebay, som f.eks. denne:
De er imidlertid ikke så veldig "mini" med en størrelse på 44x42, men kanskje det er lite nok?
Jeg vet ikke om den regnes som tøff av dagens åtteåringer som er vant med ipads og iphones osv., men jeg var ikke stort eldre da jeg fikk min Casio CMD40B som slo godt an blant vennegjengen på slutten av nittitallet. Kalkulator og IR-fjernkontroll på håndleddet er noe jeg av og til savner den dag i dag når jeg ikke orker å løfte meg for å få tak i fjernkontrollen
Den måler 46.0 x 39.0 x 12.0mm / 45g. Vet ikke om det er for stort kanskje?