Dilemma! Trenger hjelp

Medlem
25. des. 2007
Sted
Bærum
Jeg står fanget i følgende problemstilling og trenger derfor litt hjelp av likesinnede.

Problemet er at jeg for ikke alt for lenge siden (sensommers) kjøpte meg en hvit milgauss. Dette skulle bli sommerklokken min, men da jeg fikk den var litt av magien borte:( jeg har derfor sniffet på både daytona og "gammel" Explorer II. Da også med hvit skive. Min milgauss er lagt ut for salg uten nevneverdig hell og jeg lurer nå på om jeg bare skal beholde den.. Grunnen til at jeg i utgangspunktet valgte milgaussen over exploreren var at milgaussen i mine øyne var litt mer spennende og hadde farge på skiven i form av orange detaljer. Jeg har også en submariner fra før (16610) og følte expl II kanskje ble for lik hva angår kasse og lenke.

Uansett:
Hva ville dere valgt? Hvit milgauss eller "gammel" Explorer II med hvit skive som sommerklokke??

Ps! Håper dette ikke oppfattes som et salgsfremstøt i forhold til milgaussen. Innlegget skyldes utelukkende at jeg er "helt skudd i hue" og vinglepetter deluxe hva angår klokker :p

Behold Milgaussen. Det er en klokke som gjør litt mer ut av seg en ExpII. Jeg personlig er ingen fan av lyse skiver, men skulle jeg hatt en av de måtte det blitt Milgaussen. Den snakker litt til ingeniøren i meg også.

Jeg ville valgt Explorer II med hvit skive en mil foran en Milgauss.
Hvis magien uansett er forduftet er vel dette egentlig en no-brainer.;)

Så jeg bekrefter det du i bunn og grunn sier her; Gå for Explorer'en.
Nå er jo Daytona i en helt annen prisklasse enn Explorer'en, men hvis du har finansene må vel den bli førstevalget.:)

Behold Milgaussen.
Explorer blir for lik Suben. Dessuten er Milgaussen en mye pener dressklokke enn Expl.
En annen ting, det er ikke mange du ser med en hvit Milg.

Behold Milgaussen.
Explorer blir for lik Suben. Dessuten er Milgaussen en mye pener dressklokke enn Expl.
En annen ting, det er ikke mange du ser med en hvit Milg.

Eller kjør Daytona. Jeg synes Exp II er pen men gikk ganske fort "lei" den. Da mener jeg de to nevnte er bedre valg, også mer dressy.

Behold Milgaussen.

Explorer er gørr kjedelig, Daytona er for kvinnfolk og menn med tynne håndledd. :D

Sleng Milgaussen på en rød eller olivengrønn nato... Og nyt magien :)

Daytona > Explorer II > Milgauss

Forøvrig synes jeg Explorer II er den perfekte tur/ferie/sommerklokken, det er slik jeg bruker den :)

If the magic is gone, it's time to move on.

Men personlig ville jeg beholdt gaussen. Den er ikke så mainstream som ExpII.

Hvis prisen du har lagt gaussen ut for er realistisk å oppnå (jeg kjenner ikke markedet for denne) så er jo ikke daytona så langt unna.

+1

Det er bare erkjenne faktum; - så lenge følelsene ikke er der, kjør en swap.
Hvit Milgauss er spesielt og hakket utradisjonelt (og kult), noe du har hatt god tid til å finne ut av. Men når den ikke stemmer for deg, er det bare "move on".

Gode alternativer du lister, begge to.
For meg blir en hvit Daytona kanskje et "finere" ur og mer begrenset i bruk, enn en Explorer II, som er hakket mer anvendelig og fremstår som en allrounder.
:cool:

Takk for mange gode råd så langt. Grunnen til at jeg ikke automatisk "swaper" til en Explorer er at jeg er redd grunnen til at magien ikke er helt til stede er den hvite skiven. Jeg kjøpte den for å få en skikkelig sommer-klokke. Nå er det vinter og da passer ikke Milgaussen helt. Er dessverre redd følelsen blir den samme med Exploreren :(

Daytonaen er ikke noe problem prismessig... Får bare rane sparegrisen :p
MEN jeg synes jo både Milgaussen og Exploreren som Moore sier er mer sporty hverdagsklokker. Daytonaen kan bli litt vel pen-klokke for min del ?!

Usj... tror jeg må ta noen dager til å tenke over saken og ikke "rushe" inn i noe helt ennå. Uansett får man prise seg med at dette er et luksusproblem

Jeg

mener du bør tenke deg om. Hvit Milgaus er spesielt i mine øyne. Om du velger å bytte den har du et gullkort i den syntes jeg.

Takk for mange gode råd så langt. Grunnen til at jeg ikke automatisk "swaper" til en Explorer er at jeg er redd grunnen til at magien ikke er helt til stede er den hvite skiven. Jeg kjøpte den for å få en skikkelig sommer-klokke. Nå er det vinter og da passer ikke Milgaussen helt. Er dessverre redd følelsen blir den samme med Exploreren :(

Selg både Milgaussen og Sub'en og kjøp en Explorer med svart skive, så har du klokke året rundt og kan bruke overskuddet til sommer- og vinterferie...:)

Gå fo ExpII med hvit skive er min mening:) (snodig)

Passer til det meste

bilde-40.jpg

Fikk faktisk lurt dama til å bruke exploreren med nato når hun var på julebord, natoen matcha outfiten og da var det greit;)

bilde-47.jpg

Et bilde til
bilde-42.jpg

Sånn.... da var beslutningen tatt!

Den ser ut til å trenge en liten polering og om jeg er heldig med valg av urmaker kan det ligge en liten pakke fra nissen under treet :)

Med andre ord går jeg i mot flertallets anbefalning og velger meg bort fra Milgaussen. Som det så fint ble sagt; "If the magic is gone, it´s time to move along...".

Har man klokke til mer enn tusenlappen handler det om at klokka bør gi godfølelsen når den tas på. Gjør den ikke det blir den liggende i boksen til ingen nytte.
Solgt den får du grarantert (så lenge prisen er den skal være) - så skaffer du deg en Rolex som får blodet til å bruse igjen :)

Personlig liker jeg Explorer II veldig godt. Den går til absolutt alt.