Dilemma

Guybrush Threepwood

Støttemedlem
Medlem
4. mars 2011
Sted
Lier
Submariner-narkotikaen har truffet meg for fullt etter et Bjerke-besøk med prøving av de "nye" modellene. Angsten å ikke eie en øker for hver dag uten, og abstinensene er alvorlig. Se for deg en heroinist uten hest i en hel mnd. :( :( :(

Skal jeg selge en PO, en DateJust og noe annet ræl for å finansiere dette kjøpet i nær framtid? Da vil samlingen basicly bestå av en Panerai 111, en Speedy Pro og Submarineren... Eller skal jeg stå han av og adde Submarineren til POen og DateJusten down the road?

Hjeeeeelp!!!

Jeg synes ikke akkurat en samling med 111, Speedy og en Sub høres ut som noe dårlig deal det.... Da har du virkelig noe for enhver smak, i tre forskjellige kategorier, hvor alle klokkene absolutt er respektable.

Dette er ingen enkel nøtt. For det første må du huske at om du kjøper Sub-C brukt og selger unna det andre er dette er reversibel prosess. Ingen av klokkene du nevner er veldig "hard to get".

Det du enkelt kan gjøre er å legge de klokkene du må selge til side i 14 dager, ikke tenk at du har dem og se hvordan du klarer deg i hverdagen uten dem. Om dette går bra selger du unna og kjøper den en smekker Sub-C.

Håper det hjalp.

Jeg synes ikke akkurat en samling med 111, Speedy og en Sub høres ut som noe dårlig deal det.... Da har du virkelig noe for enhver smak, i tre forskjellige kategorier, hvor alle klokkene absolutt er respektable.

Støtter den!

La PO og Datejust finansiere den Sub´en. Tror summen av dette vil gi deg størst klokkeglede, og mangfold i samlingen.

Forøvrig er jo intet uerstattelig. Skulle du senere - mot formodning - angre, er de du kvitter deg med alltid tilgjengelige.

Hør, hør!

Det trekløveret der ville jo være en perfekt kjerne i en klokkesamling.
Når finansene tillater det kan du jo uten problemer kjøpe tilbake de andre klokkene (eller noe annet morsomt)...

Dette er en "no-brainer"! Løp og kjøp! :cool:

Hyggelig å se hvordan TS medlemmene bruker sunt folkevett. Enkelte argumenter er det umulig å være uenig i; som å kjøpe enda en klokke til rundt 50´ fordi det vil komplettere samlingen.

Solli

Som akkurat har kjøpt Sponons Sinn og sparer til en Aquanaut av akkurat samme grunn :eek:

Helt enig med resten.

PO kommer du jo ikke til å bruke mer etter at du får subben uansett:D
DJ kan du kjøpe tilbake om du får savnet.

og den gode følelsen som du kommer til å ha i hvertfall i 14 dager som følge av ny klokke er jo verdt det;)

Hmmm...

Jeg er ikke helt enig her. Hold ut; spar deg opp til du har råd, uten å selge. Du kommer til å angre. Selv om noen sier du kan kjøpe klokken tilbake, er det veldig liten sjanse for at du får tilbake den som var med deg på "tur X", "tur Y" og "da du datt fra fjellhylla Z" men redda livet, osv.....

Just saying :)

111, Måneklokken og en Sub er jo en god "basis". Så jeg er enig med alle som sier selg PO og DJ. De er også rimelig kurante å kjøpe tilbake hvis du angrer :)

Kjør på! :)

Legg PO og DJ ut på billigsalg her på sonen, og kjøp deg en Sub-C :)

Vanskelig å si.. Men det kan nok være verdt et forsøk? Både PO og DJ skal være grei å få rak i igjen vis det skulle bli ønskelig:)

Hmm...vanskelig dette her. Jeg valgte PO fremfor Sub rett og slett fordi jeg synes den er finere og mer "moderne" og ungdommelig (har blitt 40 - er viktig da!). Speedy'n hadde jeg absolutt ikke solgt. DJ er jo en dressklokke og alle bør ha en dressklokke....

Mitt råd : Kjøp absolutt en ny klokke(det vil jo vi alle) men vent litt til - Sub-suget gir seg og du får lyst på noe helt annet:p

image-5.jpg

Ikke lett dette... har jo godfeeling på begge disse, men samtidig føles trekløveret nevnt over utrolig nice... Sorry for feil dato på DJen :)

Ikke lett dette... har jo godfeeling på begge disse, men samtidig føles trekløveret nevnt over utrolig nice... Sorry for feil dato på DJen :)

Øy!!! Du er jo strengt tatt dresset opp for alle forhold med disse. Behold dem! Nå kommer det sikkert et eller annet innlegg som sier at du kan bruke Sub til dress - ja, hvis du er James Bond! Hvis ikke - DJ er bedre!!! Disse beholder du! Hold ut - lysten går over til noe helt annet i løpet av ... ja, to uker?:p

Kjør på! :)

Legg PO og DJ ut på billigsalg her på sonen, og kjøp deg en Sub-C :)

haha, stol på oss.

Jeg er egentlig enig i begge sider av av saken, typisk meg! Det er egentlig bare en ting å si her: Spør reptilhjernen og gjør det den sier! Om du angrer, lytt til Moores visdom, dette er ting som kan omgjøres.

Stemmer for ny Sub.

For meg er den like tiltrekkende i dag som da jeg først ble klokkeinteressert.

"For me the sun rises and sets with her, man."

;)