Dingen jeg ble glad i.

Phenix

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2011
Sted
ThePromisedLand
Ja vi hater og få ding/riper i en ny/brukt klokke. Men prøv og snu på det, og tenk på den dingen som noe positivt.
Eller rett og slett, la dingen bli en fremtidig storyteller for din klokke :)
Det finnes dinger som ikke kan forenes med gode følelser, men det er ikke disse jeg er på jakt etter her ;)
Det er dinger som er skapt av ‘vesner’ vi elsker, eller dinger oppstått i komiske situasjoner.
Min ding kom av et er ‘vesen’ jeg elsker og er for meg en ‘gøy’ sak i dag.
Selv om Rolex’en var kjøpt ny og kun 2 timer gammel :oops: Nå er den to år gammel.

Ser frem til flere ‘dinger-historier’

105959FA-5FFD-4AAA-9226-8A05050AFA49.jpeg

Redigert:
Herlig @Timebandit! Hører gjerne historien bak denne. :)

Forøvrig artig synkronisitet her. Akkurat dette med dinger man blir glad i diskuteres allerede i et annet hjørne av forumet. Regner med du gir beskjed om at polering ikke skal utføres når denne en dag leveres inn til service? Husk da å benytt deg av en urmaker som respekterer dette, så du slipper å få klokken tilbake med alle minnene og historiene visket bort.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Phenix
Jeg er av den oppfatning at riktig verktøy til riktig bruk er flotte saker, så ingenting har vært mer naturlig enn å herje rundt med en PlanetOcean på håndleddet mens jeg har fikset ROV-systemer rundtom i verden. (Den fikk også dykke til merkedybde og litt til for noen år siden, men det er en annen historie)

For endel år siden skulle jeg bare (host) hjelpe en ROV-tekniker litt med å montere noe arbeidslys, og plutselig hadde jeg tatt rennfart og smelt POen inn I manipulatorarmen til ROVen så det sang.

Det så ut til at jeg hadde sluppet billig fra det - en av tennene på bezelringen knakk, ellers ingenting.

Noen måneder senere var tannen plutselig tilbake; da fant jeg ut at jeg måtte ha slått et fragment av (titan-) armen istedet, og dette hadde blitt sittende fast mellom tennene på PO-bezelet.

Tøft.

Et godt poeng som taes opp her.

Jeg har selv en ding på siden av min Daytona.
Kort fortalt tok jeg av meg klokken å la den på stellebordet mens jeg skulle skifte på jentungen.
Etter kun kort tid har hun så klart å snappe tak i den, og slipper den ned i gulvet.
Et potensielt svært kostbart øyeblikk har blitt til et hjertevarmende minne om en tid som ofte passerer alt for fort...!

Redigert:
Et godt poeng som taes opp her.

Jeg har selv en ding på siden av min Daytona.
Kort fortalt tok jeg av meg klokken å la den på stellebordet mens jeg skulle skifte på jentungen.
Etter kun kort tid har hun så klart å snappe tak i den, og slipper den ned i gulvet.
Et potensielt svært kostbart øyeblikk har blitt til et hjertevarmende minne om en tid som ofte passerer alt for fort...!
Sammenfatning bättre med lite baby bæsj på klockan än en ding...!?