Diver med ETA 2824-2 Alternativer til Steinhart o1b

Medlem
19. juli 2013
Sted
Hamar
Omformuler posten da det ble null respons her.

Jakter en budget diver og er farlig nerme og handle en Steinhart ocean one Black. Vil i utgangspunktet ikke ha en sub homoge, men med tanke på hva man får for pengene ser det ut som det beste alternativet jeg finner. Har ett krav om at det skal være ETA 2824-2 verk, og da blir det ikke veldig mange klokker til under 5000.

Kunne veldig gjerne ha tenkt meg en Squale 50 atmos, men den er utenfor mitt budsjett nå.

Har også lyst på en seiko sumo eller den nye baby tuna, men vil helst ha en klokke med ETA verk.

Redigert:
Du har Christopher Ward C60 Trident 300 da
http://www.christopherward.co.uk/watches/view-all-watches/trident-collection.html

Dessverre så har denne kolleksjonen nettopp blitt oppdatert og oppgradert så nyprisen er nå over ditt budsjett.

Den gamle utgaven finnes nå kun med quartz-verk. Det regner jeg med at du ikke ønsker?

Jeg har en av de gamle med oransje bezel. Den ryker "snart" til fordel for en av de nye utgavene, men hadde ikke tenkt til å selge riktig enda.
2014-10-17091901_zps61b99174.jpg

Edit:
Så har du jo Certina Action:
http://www.urverket.no/certina-ds-action-gent-diver-sort-stal-o432-mm-p-17361.html

Litt over budsjett, kanskje du klarer å prute den ned hos AD? Eventuelt finne en brukt?

Redigert:
Jeg har fått fatt på en av de nye monster SRP637 og det er absolutt mye diver for sub-5000,
riktignok og naturlig nok uten ETA men med hack og wind så kvaliteten på verket er ikke noe ringere.

Under 5' og hvis du vil gå for brukt så bør vel noen av Helson sine modeller komme innenfor?

Prøver å komme utenom sub homage klokker.
Certina ds action driveren hadde jeg eid for lenge siden om det ikke hadde vært for den mutter formede bezelen.
En shark diver kunne jeg veldig gjerne tenke meg, men da med ETA verk. En i bronse skal det vel gå greit å få tak i brukt, men disse ligger også ett pr tusen over budsjett desverre.

Pga budsjetten din, jeg anbefaler deg å gå for brukt eller noen ny klokker med den 9015 Miyota(Citizen) som er det japansk svaret til den 2824-2 ETA.
Klokker med urverket 6R15(Seiko) er også et bra svar til ETA.

Den Helbergen likte jeg godt. Har hatt en CH6 tidligere og den var av god kvalitet. Men er litt skeptisk til høyden, den er jo over 17mm høy.