Divers. Hvilken velger du?

Medlem
11. des. 2010
Innlegg
890
Sted
Oslo
Hvis du fikk valget mellom disse 3 diverne, hvilken ville du valgt? Alle er 42-43 mm, og har selvfølgelig in-house verk. Glashutten ligger litt lavere enn de andre i pris.

1: Rolex DSSD.
attachment.jpg


2: Glashutte Sport Evolution Panorama Date.
39-42-43-03-03b_main.jpg


3: JLC Navy Seals Automatic
jlcnsauto1.jpg
 
Liker egentlig ingen av de, men om jeg MÅTTE velge hadde det nok blitt som Ursa, JLC.
 
JLC.
Fordi de jevnt over har de råeste klokkene med noe av de fineste urverkene verden har å by på.
 
Enig med 'storebjørn'
Ville ikke personlig hatt en Rolex så stor som DSSD. Nå har jeg ingen erfaring med noen av modellene (selvsagt), men JLCen skulle jeg slett ikke sagt nei takk til.
 
Ja, dette er et skikkelig luxusvalg.

Jeg har hatt Rolexen og GOen, begge fantastiske ur. Jeg hadde GMT-utgaven av GOen. Jeg må si at min favoritt av de var nok GOen, men den er ikke på langt nær så "røff" og mens Rolexen var en klokke jeg ikke ville nølt med å bruke til absolutt alt, er GOen langt mer delikat i finishen og hadde ikke vært førstevalget på telttur, for å si det slik...

JLCen er også et fantastisk ur, og selv om det ikke har vært i mitt eie enda kommer det en diver fra JLC på et eller annet tidspunkt.

Min stemme går nok til JLC (for den står på min ønskeliste for øyeblikket), med GO på en sterk andreplass. Men du bør absolutt ha prøvd DSSD også:D
 
JLC. Selv om det tydeligvis er det "kjedelige" valget, når man er enig med alle andre.
 
For min del ville det blitt JLC`en av disse 3, selvom jeg er noe skeptiskt til kronen og hvordan den føles for oss som liker å ha klokken "litt slakt rundt håndleddet".. GO`en er nummer to, men den blir kanskje litt for fin for å være diveren i samlingen ? (vis dere skjønner hva jeg mener). DSSD funker rett og slett ikke for min del..
 
Glashutten, uten tvil. Særlig om det ikke er dykking som er primæroppgaven.

Den har et nydelig og noe mer diskrét design, ikke for mye tekst og annet "rot", godt beskyttet krone og lange tagger. Taggene (for det er vel det det heter?) kompletterer klokkens utseende, men de er såpass lange at det sannsynligvis kreves en nokså "voksen" arm. Den er mindre "prangende" enn de to andre - noe jeg synes kan være en fordel.

Jeg har ingen formening om kvalitet og andres spissfindigheter, min mening er utelukkende basert på designen. Og smaken, den er som kjent som baken... :)
 
Jeg går for JLC, den er penest. Rolexen utgår for min del fordi submariner er den ultimate elegante allrounder av divere, og når du har sett den ser storebrødrene bare klumpete ut. Jeg liker klumpete også, men da blir det andre klokker. Høyst subjektivt selvsagt :D
 
Riktignok den eneste av disse 4 jeg har for øyeblikket, men den har virkelig ikke noe i selskapet til GOen og JLCen og gjøre:D

Hvorfor ikke?

Jeg blir da den eneste så langt som setter DSSD på første plass. Dette er den ultimate diveren i mine øyne, med vanntetthet til 3900m og med sin spesielle lås tilpasset dykkere. Trolig den klokken som holder seg best i pris også om du skal selge. Men DSSD'en er nok en klokke man enten elsker eller hater.

img2451u.jpg
 
Vanskelig valg

Basert på følelser i dag: GO
Basert på respekt for urverk av i dag, og fjorårets følelser: JLC
Basert på fornuft (at klokken skal flippes): Rolex

Har fått stor interesse for GO med deres store datovisning......