DIY skinnreim

Medlem
7. des. 2010
Sted
Bergen
Juniors iPod nano-reim gikk nylig i oppløsning, og da ble det en 22mm spenne til overs. Med god ballast i gjenbruk og miljøbevissthet ble det selvsagt litt grubling på hva denne kunne brukes til. En titt i mors sykskrin resulterte i et par små skinnlapper og noe lintråd. Jeg stilte med lim og hulltang. Etter et par timers intens jobbing åpenbaret det seg en ny skinnreim til Seikoen hans. Jeg må si jeg ble imponert av resultatet som ble utrolig bra på klokken. Litt ujevne sting på baksiden, men det synes jo ikke. Nok til å gjøre en klokkoman far stolt som en hane i alle fall.

Siden dette er første forsøk ser jeg for meg at det kan bli ganske profft med litt øvelse. Kanske en liten business på gang?

TBE_0463.jpg

TBE_0464.jpg

TBE_0466.jpg

TBE_0467.jpg

TBE_0468.jpg

Jeg prøver å videreutvikle han hele tiden ;) Bare for å understreke: Dette var juniors verk, og ikke noe jeg har tatt i.

Jeg aner ikke hvor gammel pjokken er,men han kan sikkert få i oppdrag å sy en rem til meg om han syntes det var morro.

Kansje litt gøy å tjene en slant og som motivasjon?

Hva ligger slike pjokkers ukelønn på for tiden?

Han er 15, så slamp passer vel bedre enn pjokk. Jeg får spørre hvor mye han skal ha. Det planlegges allerede innkjøp av litt skinnverktøy, bedre skinn og tykkere tråd. Da skal det nok bli bra.

Stilig! Bare oppmuntre slampen til slike aktiviteter!

Jeg er lett i markedet for en hjemmelaget reim jeg..