Doxa 300T Divingstar

Medlem
21. april 2013
Er det noen som sitter inne med noe kunnskap om denne modellen. Fikk denne brukt når jeg var gutt og det var min far som plukket den frem, han hadde passet på den i 20år :) Den har synchron baklokk men ikke på skiven og kronen.
Den går som en klokke ;) Der er en del små hakk og bruksmerker men jeg synst den er i god stand for alderen, lumen har ramlet av sekundviseren. Er det noen som kan anbefale en plass for service av klokken?
DSC_0052_zps05f29dac.jpg

DSC_0050_zpsc1b89ef2.jpg

DSC_0048_zps3e015ab0.jpg

DSC_0047_zpsebf58df3.jpg

Kul Doxa! :)

Antar det er et ETA-verk i denne? Burde være grei skuring for en kyndig urmaker. Kommer an på hvor du bor, men hvis det er nært hovedstaden, kan jeg anbefale @Arcticboy på Bjølsen/Sagene. Han holder til hos gamle Walther Bjerke i Bentsebrugata.

Ellers er disse Doxaene populære å sende til IWW for full restaurering (og påfølgende dykking) hvis man ønsker det. IWW ligger i USA og er eksperter på restaurering av vintage-klokker. Gjør en fantastisk jobb men er usikker på pris.

For informasjon er det vel bare å google tenker jeg. WUS har jo et eget stort Doxa-forum: DOXA S.A.

Redigert av en moderator:
Enig med @MINUTE_REPEATER ! Gi verket en service, men la klokken være som den er!

God klokke med fin historie:)

Min noe nyere utgave hilser:

Redigert av en moderator:
Enig med de øvrige her, dette er en fin klassisk dykker. Hold deg til service på verket og behold klokken urørt, denne har en helt kurant verdi i dag og du vil aldri tape på å holde den orginal. Gratulerer.
Tom

Enig med de øvrige her, dette er en fin klassisk dykker. Hold deg til service på verket og behold klokken urørt, denne har en helt kurant verdi i dag og du vil aldri tape på å holde den orginal. Gratulerer.
Tom

Er det noen som kan anslå ett verdi på ett slikt ur? Burde jeg få ordnet den lille lumebiten som lösnet fra sekundviseren, eller la det vare?

Jeg hadde fått fikset sekundviseren hvis jeg var deg, bortsett fra det og service, vil jeg hatt den i den stand den er! Fin klokke:)

Er det noen som kan anslå ett verdi på ett slikt ur? Burde jeg få ordnet den lille lumebiten som lösnet fra sekundviseren, eller la det vare?

Her er det vel delte meninger. Du burde i alle fall få en urmaker til å fjerne tritiumen som ligger løst innenfor glasset.
Skal det fixes må viseren byttes eller "lumes" på nytt. Jeg ville beholdt viseren sånn den er.

Verdi i kroner og øre? Tja, hvis dette ikke er en super-spesiell utgave. Minst 7-8K?? (uten googling;))

Flott klokke! jeg vet ikke hvor mye lumen trekker ned, men jeg vil tro den er verdt 10k om den ikke er alt for herjet. Mange hard core Doxa-entusiaster i utlandet, så den har sikkert høyere verdi utenfor Norge.

Snygg klocka!

Hejsan!
Jag hade en likadan, och dom där är super ovanliga, dom med gul urtavla, så den är värd ganska mycket pengar. Skall du sälja den som den är så kommer du att få mer än 10K , jag skulle kunna gissa på 15K men inte i Norge eller i Sverige, men utomlands.
Jag har haft en sån och jag fick bra betalt för min :)
Här är en gammal bild på min!
2012Januari020.jpg

Grattis till en mycket ovanlig klocka!

Vill du sälja så kan du kontakta Doxanördarna, dom finns här :

DOXA SUB 300T

Med vänlig hälsning,
SjööSandström