Doxa Sub 1200t eller Aquadive 100ss

Veldig gøy å se disse tre klokkene sammen. Jeg er nok og en av disse som har lyst på Doxa, men ikke helt klarer å trykke på avtrekkeren av overnevnte grunner. Den har mye sært over seg, men det er også det som gjør den unik.
Jeg har kun erfaring med MM300 og er i grunnen enig i det du sier, bortsett fra dette med 20mm lugs.
22mm lugs ville ha rokket ved harmonien, mener jeg. Dessuten var klokken en tribute til 6159-7001 da den ble designet, (som hadde 19mm lug-size).

Nei, nå fikk jeg lyst på Doxa, gitt ;)

Veldig gøy å se disse tre klokkene sammen. Jeg er nok og en av disse som har lyst på Doxa, men ikke helt klarer å trykke på avtrekkeren av overnevnte grunner. Den har mye sært over seg, men det er også det som gjør den unik.
Jeg har kun erfaring med MM300 og er i grunnen enig i det du sier, bortsett fra dette med 20mm lugs.
22mm lugs ville ha rokket ved harmonien, mener jeg. Dessuten var klokken en tribute til 6159-7001 da den ble designet, (som hadde 19mm lug-size).

Nei, nå fikk jeg lyst på Doxa, gitt ;)

Klin til, jeg var også spent på om Doxa'n ble for sær.... Etter at den kom på hånden er jeg ikke i tvil om at det er særheten som bærer hele klokken, den er unik :)

Ellers er jeg helt enig i det estetiske rundt MM300s horn, annen bredde hadde nok påvirket utseendet negativt. Problemet er kort og godt at klokken IMHO føles litt "vinglete" på NATO og den medfølgende gummiremmen.

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
MM300 er også bare en 300m klokke foran Aquadive-1000m og Doxa-1200m.
Ikke at noen dykker i disse dybder men hele kassens konstruksjon er mye mer robust på de to siste nevnt.
Aquadive har også "lume" på hele "bezel", noe Doxa mangler.
Doxa har en kraftigere "bezel grip" som gjør at den er kanskje lettere å bli vridd med dykkehansker på i våte kondisjoner og en krone som er litt mer integrert inn i kassen enn Aquadive, noe som kan også gi litt mer soliditets følelse.
Sant nok er Aquadives kassen med sin firkant utforming bedre for alt som er gummireimer og spesielt Isofrane.
Men jeg likte ikke så mye følelsen av Isofrane på min Bathyscaphe 100 : det så bra ut men mesh var fortsatt mer komfortabelt og pustenes.
Du burde prove en mesh lenke på din Aquadive @Consigliere (hvis du liker mesh i hele tatt).
Også på din Doxa: under vises en 1200T med noe som ser ut til å bli en Omega mesh(bildet stjålet på nettet)
Det gir en bra vintage følelse.
Doxa mesh.jpg

MM300 er også bare en 300m klokke foran Aquadive-1000m og Doxa-1200m.
Ikke at noen dykker i disse dybder men hele kassens konstruksjon er mye mer robust på de to siste nevnt.
Aquadive har også "lume" på hele "bezel", noe Doxa mangler.
Doxa har en kraftigere "bezel grip" som gjør at den er kanskje lettere å bli vridd med dykkehansker på i våte kondisjoner og en krone som er litt mer integrert inn i kassen enn Aquadive, noe som kan også gi litt mer soliditets følelse.
Sant nok er Aquadives kassen med sin firkant utforming bedre for alt som er gummireimer og spesielt Isofrane.
Men jeg likte ikke så mye følelsen av Isofrane på min Bathyscaphe 100 : det så bra ut men mesh var fortsatt mer komfortabelt og pustenes.
Du burde prove en mesh lenke på din Aquadive @Consigliere (hvis du liker mesh i hele tatt).
Også på din Doxa: under vises en 1200T med noe som ser ut til å bli en Omega mesh(bildet stjålet på nettet)
Det gir en bra vintage følelse.
Vis vedlegg 75377

Takk for tips, mesh er komfortabelt og ser bra ut :)

Det blir ikke stort tøffere enn dette:) Litt mer brukervennlig denne enn min pensjonist!
Helt enig at kassen ligger som smurt på håndleddet. Jeg ønsket meg en Doxa helt siden jeg så denne filmen for noen år tilbake! :D

7D74F244-D609-484F-BBB0-40AAAEA21DBA.jpeg

Gratulerer med en fresh Doxa @Consigliere ! Mulig jeg også må se meg om etter en nyere utgave nå:rolleyes:

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Preacher
Det blir ikke stort tøffere enn dette:) Litt mer brukervennlig denne enn min pensjonist!
Helt enig at kassen ligger som smurt på håndleddet. Jeg ønsket meg en Doxa helt siden jeg så denne filmen for noen år tilbake! :D

Vis vedlegg 75424

Gratulerer med en fresh Doxa @Consigliere ! Mulig jeg også må se meg om etter en nyere utgave nå:rolleyes:

Takk, takk :)

Matthew McConaughey er en tøffing, det samme er klokken :D

• Liker
Reaksjoner: Fredrik4628
Denne er i ferd med å bli beater #1.

Jeg vet ikke om det er den heslige fargen, den uvanlige kasseformen eller de merkelige viserne - men noe er det :D:eek:

Vis vedlegg 78306

Og det til prisen av mindre enn en kvart Sub....;)

Er så tøff den der fargen. Oi oi oi!

Sikler på en vintage i samme fargekombinasjon. Kom over denne på Ebay, men litt stiv pris.
1AD4980D-BAEE-4D17-8DC6-F27A426EE982.png

Tja, det ser da ut til at Marc Jenni fremdeles selger klokker merket «Marc Jenni»? Se https://www.nobletime.com/marc-jenni-collection

Saken er vel dessverre et godt (dårlig) eksempel på at «makta rår».... Synes for øvrig at den eneste kommentaren til artikkelen gir et noe mer nyansert bilde av problemstillingen:

http://monochrome-watches.com/marc-jenni-and-jenny-watch-whats-in-a-name/

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis
1E6BBB0C-A29C-45AB-AF00-D30F16B27C2D.jpeg
Inspirert av denne tråden så kjøpte jeg denne for litt siden. Tror ikke den vil bli mye brukt, men morsom til sommeren :)

PS! Har eid tre stk oransje sub’s oppigjennom tiden og selv om de er meget spesielle, så er det et eller annet virkelig attraktivt med dem