Drømmeklokken fra Japan i hus!

Kohe321

Støttemedlem
Medlem
19. okt. 2011
Da er denne endelig i hus! En Seiko Marinemaster 300 SBDX001.

Bestilte den fra Higuchi-Inc i Japan på Lørdag, og må si Katsu og resten av de ansatte der gav en sjeldent god og hyggelig kjøpopplevelse. Fikk med et "bilde" med noen håndlagde papirfigurer/ornamenter som er limt på et fint stykke papir med meldingen "Special thanks! Handmade by the staff". Koselig :)

Uansett, beklager mangelen på "unboxing" elementet. Jeg åpnet rett og slett esken i all hast og tok bildene av klokken med en gang. Har ikke fått stilt tiden eller fjernet lenkeledd enda, så dette er så godt som "box fresh".

Dette er uten tvil den klokken jeg har fått mest "kjærlighet ved første blikk" av. Den oser virkelig kvalitet og er full av små detaljer jeg setter pris på.

For eksempel er måten den glinser og fanger lyset på utrolig "behagelig" og tilfredsstillende å se på, og gir en estetisk effekt som "livner" klokken opp veldig. Jeg blir rett og slett bare glad av å se på den. Bezelinserten er lakkert i sort lakk og gir en type refleksjon som ikke er like intens som polert keramikk, men som virker litt mer "understated" samtidig som den gir en forfinet glans. De børstede og polerte overflatene glir inn i hverandre med veldig stor presisjon.

At denne "bare" koster 14000kr (dog før moms på ca. 3200), spesielt med mengden håndarbeid som Seiko legger ned i disse tatt med i betraktning, så er dette virkelig et røverkjøp. Utrolig mye klokke for pengene etter min mening.

Innelyset var kjedelig og presset opp ISOen, så tok like gjerne bildene med monochrome effekten skrudd på med Fuji x-e2 kameraet. Det så best ut akkurat på denne måten. Må være en av de mest fotogene klokkene jeg har tatt bilde av...

Tror Seiko har truffet farlig nær det perfekte "allbruks" designet her. Den er raffinert nok til fine anledninger, men definitivt røff nok til å være med på tur, dykking, ferier osv. Som den "ene" klokken kan jeg nesten ikke tenke en som passer bedre for meg.

16970286510_8c71b20ede_b.jpg

17157803665_74b45a5341_b.jpg

17157804015_ac62f68950_b.jpg

17157805035_e647a8fc33_b.jpg

17157197061_f630404a1d_b.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Frost
Takk! Har jo også sett på din SBDX012 i dagens klokke, og må si den er ekstremt fin med de gylne detaljene i skiven. Den er vel nesten umulig å få tak i nå da den bare er laget i 1000 eksemplarer? Ganske heldig som fikk sikret deg en, med mengden Seiko fans som finnes, og spesielt fans av dykkerklokkene deres, så vil nok denne stige i pris ganske heftig i fremtiden. Men, hvem vil selge en slik klokke da... ;)

Gratulerer med en sykt flott Seiko! Ser frem til at du pøser på med bilder av denne i 'Dagens..' og der det ellers måtte passe :D

Og skulle det noen gang gå så ille at du vil selge denne, så gi meg en lyd.

Jeg vet ikke hva som er råest - klokken eller bildene dine, begge er råtøffe :cool:
Grattis med en killer av en dykker! Er det 44mm?

Tusen takk skal dere ha karer! :)

Gratulerer med en sykt flott Seiko! Ser frem til at du pøser på med bilder av denne i 'Dagens..' og der det ellers måtte passe :D

Og skulle det noen gang gå så ille at du vil selge denne, så gi meg en lyd.

Takker og bukker @Skovdahl, og det er mentalt notert, selv om sjansene for at denne skal selges på noe tidspunkt omtrent er lik null :)

Gratulerer med en klokke du tydeligvis har blitt veldig begeistret for. :)

Takk skal du ha @Loevhagen! Var posten min så avslørende? Haha, når jeg leser over den så ser jeg at begeistringen formelig lyser ut av den, men ja det er altså akkurat slik det føles. :D

Jeg vet ikke hva som er råest - klokken eller bildene dine, begge er råtøffe :cool:
Grattis med en killer av en dykker! Er det 44mm?

Tusen takk @Callahan! :)

Den er faktisk 44m ja, men måten sidene er polert på (som gjør dem mindre synlige og demper helhetsinntrykket), samt den ganske kraftige bezelen og en urskive som ikke er så stor, så bærer den faktisk betydelig mindre på armen enn dette. Vil si den føles mer ut som en 41mm klokke om jeg skulle anslå hvordan den føles på armen. Den ser faktisk overraskende liten ut.

Redigert av en moderator:
Gratulerer med skikkelig tøff Marinemaster! Har virkelig fått øynene opp for disse Seikoene, ser frem til masse bilder.

Tusen takk skal dere ha karer! :)

Takker og bukker @Skovdahl, og det er mentalt notert, selv om sjansene for at denne skal selges på noe tidspunkt omtrent er lik null :)

Takk skal du ha @Loevhagen! Var posten min så avslørende? Haha, når jeg leser over den så ser jeg at begeistringen formelig lyser ut av den, men ja det er altså akkurat slik det føles. :D

Tusen takk @Callahan! :)

Den er faktisk 44m ja, men måten sidene er polert på (som gjør dem mindre synlige og demper helhetsinntrykket), samt den ganske kraftige bezelen og en urskive som ikke er så stor, så bærer den faktisk betydelig mindre på armen enn dette. Vil si den føles mer ut som en 41mm klokke om jeg skulle anslå hvordan den føles på armen. Den ser faktisk overraskende liten ut.
Sa brura :eek::eek:;)

Redigert av en moderator: