Drømmeklokken

Medlem
30. okt. 2007
Dersom pris ikke er en faktor (eller forsikringskostnader for den saks skyld), hvilken klokke er din drømmeklokke?

Personlig må jeg si Jaeger LeCoultre Grand Complication Gyrotourbillon 1
Gyrotourbillon1.jpg

Breguet sin dual-troubillon kommer inn som en sterk toer
5347PT119ZU_small_big.jpg

Selv er jeg ikke helt med på "ekstreme" grand complications, men chronograph funksjon ofte er å foretrekke.

Vanskelig å si hva som er selve drømmeklokken, men Hublot Big Bang er ihvertfall en kandidat. Rødt gull, gummi, kevlar, og karbonfiber. Vi snakker en pervers blanding av materialer.

6673b5c8-7b99-42c0-83e9-c9716c848af5.jpg

Hublot er kule de, men føler de tar mye fra AP ROO. Og den du nevnte juice, spesielt fra Barrichello rg

Denne luminoren:
pam203a01lr6.jpg

Eller disse AP'ene:
post161193366897thumbcg6.jpg

44mmapsafarioffshorecrejg8.jpg

Det er mine favoritter ;)[/url]

Velkommen på forumet j0rgen!

Er litt med på hva du sier om Big Bang'en, og hadde egentlig den samme oppfattelsen selv. Men når man setter seg inn i selve idéen bak den, og går skikkelig etter den i sømmene, differensieres den bare mer og mer fra ROO.

Stikkordet for BB'en er bevisstheten rundt valgene av materialer. Keramisk bezel, karbonfiber urskive, rødt gull i kasse, rem av gummi, kevlar inserts i kassen, skruer i titan.

Hublot var også veldig tidlig ute med spennende idéer rundt materialvalg, noe som sees allerede på de tidligste modellene fra merket.

Vant ikke den første hublot klokken årets klokke ved baselworld det året den kom nettopp fordi den hadde gummirem som var noe helt nytt på den typen klokke? Kan nesten ikke kalle det kopiering da syns jeg, selv om jeg er fult og helt med på at de har en veldig liknende stil.
Bortsett fra materialvalgene hvor hublot skiller seg kraftig fra AP, er det vel egentlig bare at hublot har helt rund bezel, mens AP har octagon-formet bezel.

766de186-cfb5-49f1-a8fb-32f4a6c7aa0d.jpg

646c8698-48e9-4b85-b964-de47655c760d.jpg

Men for å være helt ærlig er jeg litt tilhenger av uttrykket man kan ikke få for mye av en bra ting, så jeg mener det er plass til de begge. To litt forskjellige tolkninger av den samme designmessige visjonen. Syns det funker jeg.

Har faktisk akkurat kjøpt drømmeklokken.. så langt ;) Rolex Submariner 16610 Blå skive. August 2001 mod, brukt 10 ganger av tidligere eier, som ny! :D Veldig fornøyd!

Men drømme klokken forandrer seg jo hele tiden.. AP Royal Oak Chronograph.. eller en Panerai.. eller en Corum Admirals Cup eller en IWC eller en Patek Phillipe eller en.... ja du vet;)

Skal det for en gangs skyld ikke være vintage tror jeg nok at AP ROO i rødt gull og gummi står hyt opp på listen. Ellers er JLC Master Compressor Memovox en herlig sak. Er og svak fro Daytona i Newman-utgave i helgull med brun croco og hvit piping.

Pokker; er dessverre ikke laget av grunker...

Hei

Min drømmeklokke er en fet IWC...f.eks. Grande Complication:
3770_013_m.jpg

Men her snakker vi vel om et par millioner kroner så det blir nok i meste laget ;) Men jeg kunne godt tenkt meg en IWC klokke.

Kanskje litt kjedelig, men jeg hadde vært veldig fornøyd med en av disse :

IWC Portuguese

7691da82-6baa-4329-abb7-0f06937a8313.jpg

Omega Speedmaster 18k limited version (x/57)

2.jpg

Har faktisk prøvd sistnevnte. Sinnsykt pen klokke. Er ikke sånn veldig fan av gullklokker, men denne var vanvittig rå. Kostet ca. 180 000,-

Jeg var i køben i helgen, og var innom div klokke butikker. Fikk prøve bland annet Panerai, Corum og ikke minst Rolex Yahtmaster II i helgull... var veldig tung og litt for mye gull for min smak.. pris 199.000 ;)

DRØMMEKLOKKEN

Jeg har flere ganger hatt min drømmeklokke i eie og på armen ! :D

Problemet med drømmeklokker flest, er gjerne at nå en endelig har fått kloa i den, fått betalt og forsikret den, så dukker det jaggu meg opp en ny klokke et sted, som overtar rollen som drømmeklokken ! Min erfaring er at det finnes så utrolig mange drømmeklokker der ute og at de stadig skifter utseende og prisklasse.
Drømmeklokke er pr. min definisjon, en klokke en ønsker seg og kanskje jakter på, - men at denne betegnelsen gjerne forsvinner straks klokken er i hus ! :cry: Så er det på'an igjen, - stemmer ikke dette litt ?

Jeg har ihvertfall en ny drømmeklokke i sikte ! :D :D :D
GOD JAKT !

Er dessverre enig med noen her at Hublot hat tatt litt fra AP RO. Har alltid hatt en oppfatning selv, men turdde ikke å si det foran klokkeentusiaster. Hublot er sikkert gode og solide klokker, men med deres korte historie i klokkeverden og med deres AP-med-"Nautilus-ører"-lignende trekk foretrekker jeg AP RO hvis jeg kan velge. Jeg foretrekker en klokke med lang historie og originalitet.

Min drømmeklokke er AP RO 15300 med svart eller blå-skive. Eller en spes. edition av RO, som Foundation (liker etikken bak det). :oops: :p

Såvidt jeg husker var Hublot ute før Audemars med å kombinere rødt gull med gummi og kevlar :)

Likhetstrekk er det absolutt.. dessverre er det jo ofte slik!

Drømmeklokka? Uten tvil en Patek Philippe Nautilus 5980/A1 Chronograph - Oppdatert pris mai 2008: 44100 $ Dollar

4.jpg

2.jpg