Dress/casual

Medlem
7. aug. 2012
Hei!

Jeg vurderer å kjøpe ny klokke, og da i segmentet dress/casual. Klokken skal kjøpes ny, med et pristak på 20k. Jeg vurderer Nomos Orion (38mm), med hvit skive, men er litt usikker pga fargenyansene på skiven. Jeg har fått inntrykk av at den har "eggehvite" nyanser, mens jeg ville foretrukket om den hadde en helt hvit skive. Noen som har erfaringer med denne? Frykter også at den kan gi større verditap om det skulle vise seg at jeg ikke liker den...

Med unntak av Nomos Orion har jeg ikke så mange ideer, og jeg hadde satt pris på litt tips :) Foretrekker om den er stilren og enkel.

Seiko SARB065 "Cocktail time":

s_sarb065b_1024x1024.jpeg

Hamilton intra-matic 38mm:

IMG_2945.jpg

Tourby Guilloche:
cache_14167545.jpg

• Liker
Reaksjoner: Rød
Hva med en Longines 1973? Drømmer om denne selv, hehe. Ser dog at den ikke nødvendigvis passer inn under "stilren" og "enkel". Subsidiært en vintage Heuer Camaro 7220. Kan dog være noe risky å begi seg ut på vintage.

longines_heritage_1973_review_20.jpg

Eller hva med en brukt Datejust? Disse kommer vel på under 30k?

Datejust 1601 f.eks.:
IMG_1587.JPG

Eller hva med en Aqua Terra?
Omega Aqua Terra in Blue by Shane Lin, on Flickr

Alle tre kommer med forskjellige skiver, så der har du i det minste litt flere valg.

Disse klokkene kan tenkes å pushe budsjettet noe i god TS-ånd i det jeg nå ser at du skrev 20k - og ikke 30k som jeg leste først(ble dette redigert ila ettermiddagen tro).

For billigere alternativer har en jo her Nomos som allerde nevnt, videre Oris, Tissot, Hamilton, Seiko, Orient, Chr. Ward +++. Lykke til!

• Liker
Reaksjoner: hakotorg