Dress-ur.

Medlem
10. okt. 2010
Sted
Oslo
Mest for å teste ut størrelsen bestilte jeg meg en liten sak fra det fjerne øst.
Den kom ganske fort, som vanlig.

Se der. En day/date-lignende sak.

Tja, den var jo ikke helgæren? Størrelsen (tror det er 35mm) føles egentlig bra, noe som er gledelig da jeg ønsker meg diverse ur i den størrelsen. Kvalitetsfølelsen, særlig på lenken, er jo ikke helt sjukt imponerende, men så er det heller ikke et spesielt kostbart ur vi snakker om her. Skal vel få litt armtid denne også.

oi. Den har jeg ikke sett før. Eller det vil si det føler jeg jo kanskje jeg har. Den lignet veldig på noe annet. Fin klokke. gratulerer.

Jeg hadde tenkt å si gratulerer, men den greia der ble altfor mye kopi for min smak. Synes at du burde ha spart deg den bestillingen der.

Jeg hadde tenkt å si gratulerer, men den greia der ble altfor mye kopi for min smak. Synes at du burde ha spart deg den bestillingen der.

Såpass? Personlig synes jeg homager er ok så lenge det er et eget brand, og de ikke utgir seg for å være noe annet enn det de er. Hvis man ikke kan like kopier, så er det jo egentlig bare å forkaste produsenter som f.eks Steinhart og Seiko. Når alt dette er sagt, så vil jeg naturligvis heller ha en Tudor eller Rolex, og planen er å gå til anskaffelse av en, men før det ville jeg altså sjekke om størrelsen er ok. Og det er den. Og jommen synes jeg ikke uret var ganske fint også.

Såpass? Personlig synes jeg homager er ok så lenge det er et eget brand, og de ikke utgir seg for å være noe annet enn det de er. Hvis man ikke kan like kopier, så er det jo egentlig bare å forkaste produsenter som f.eks Steinhart og Seiko. Når alt dette er sagt, så vil jeg naturligvis heller ha en Tudor eller Rolex, og planen er å gå til anskaffelse av en, men før det ville jeg altså sjekke om størrelsen er ok. Og det er den. Og jommen synes jeg ikke uret var ganske fint også.

Litt enig med begge to her- hvor rart det enn høres ut. Har selv en alpha. Grei sak, men gir ikke godfølelse, men var med på å inspirere meg til å kjøpe the real deal litt senere :)
når det er sagt, så synes jeg ikke unboxingstråder skal brukes til å gi negativ feedback!

Orient er et merke som virkelig gir bang for the buck. Hommage eller ei. Grattis:D

Hehe... Ikke meningen å være surmaga, eller noe slikt. Men, i mine øyne er homage helt ok for utgåtte modeller. Denne er derimot omtrent en blåkopi av eksisterende modell fra Rolex.

Beklager om jeg skuffa deg, og gratulerer med ny klokke :)

Men, jeg synes fortsatt at Orient kunne holdt seg for god til å gjøre noe slik...