Dressklokke

Medlem
1. sep. 2017
Sted
Kristiansand
Hei!

Jeg er på jakt etter en dressklokke. Etter å ha lett i lang tid har jeg kommer frem til et par klokker jeg virkelig har lyst på. Nå står jeg litt fast på hvilken av de jeg skal velge så jeg lurte på om det var noen som hadde noe anbefalinger om hvilken som er best for pengene? Klokkene er følgende:

Tissot Heritage Visodate T019.430.36.031.01
Orient Star Classic SAF02005S0
Seiko Presage SARY076

Hvis det er noen som har andre anbefalinger så setter jeg stor pris på det! Ser gjerne etter klokker som er automatic, open back og helst sapphire-glass.

Vedlegg

• tissot-heritage-visodate-automatic-t019-430-36-031-01.jpg
    tissot-heritage-visodate-automatic-t019-430-36-031-01.jpg
    74,5 KB · Visninger: 0
  • s-l1000.jpg
    s-l1000.jpg
    33,7 KB · Visninger: 0
  • SARY076_LRG.jpg
    SARY076_LRG.jpg
    71 KB · Visninger: 0
Redigert:
Seikoen har vel Hardlex? Hvis du ikke skal bruke den hver dag så tar det lengre tid å stille daydate også (ref Tissoten).

Ellers kan du jo se på Hamilton Intra-Matic..

• Liker
Reaksjoner: Marco Polo
Cocktailtime er vesentlig tykkere enn Visodate, så om det er viktig at den skal skli lett under skjorteermet ville jeg valgt Visodate. Opplevd kvalitet er ganske likt, men Cocktail Time har et langt flottere spill i skiven imho. Du trår uansett ikke feil med noen av dem :)
Edit: Trenger selvfølgelig bilder.
IMG_7032.JPG
IMG_7034.JPG

Cocktailtime er vesentlig tykkere enn Visodate, så om det er viktig at den skal skli lett under skjorteermet ville jeg valgt Visodate. Opplevd kvalitet er ganske likt, men Cocktail Time har et langt flottere spill i skiven imho. Du trår uansett ikke feil med noen av dem :)
Vis vedlegg 55849 Vis vedlegg 55850
Takk for svar. Var ikke helt klar over forskjellen på tykkelsen på klokkene så setter pris på bildene som illustrerer det! Må si jeg beundrer samlingen din :)

• Liker
Reaksjoner: lantin
Vis vedlegg 55849 Vis vedlegg 55850
Dårlig gjort å ha Bleu med her :p

Dårlig gjort å ha Bleu med her :p
Lille blå er dagens klokke, så den måtte nesten med. Er da strengt talt en dressklokker, så i god TS spirit må man ha med noe litt over budsjett ;)

Takk for svar. Var ikke helt klar over forskjellen på tykkelsen på klokkene så setter pris på bildene som illustrerer det! Må si jeg beundrer samlingen din :)
Prøvd å ta et raskt bilde for å vise tykkelsesforskjellen bedre.
IMG_7037.JPG