dressut til 4-6 lapper?

Medlem
23. april 2012
Sted
Stavanger
da jeg så tissot visodate for føsrte gang på thune ble jeg nesten litt forelsket, og måtte bare prøve den på!

montre-tissot-Heritage-Visodate-Automatic.jpg

Tissot-Watch-Brand-Heritage-Visodate-Automatic.jpg

jeg har bestemt meg for å spare opp nok cash til denne klokken (er bare 15) , men lurte på om det er noen andre som har noen forslag til dressur i prisklassen 3-5 k? (helst mindre, men må være av en viss kvalitet)

+ hvilken farge hadde du valgt på tissoten? hvit eller svart skive, og sølv eller gull hus? hvilken kombinasjon?:smile:

Dersom du vil kjøpe en Visodate ville jeg absolutt anbefalt å handle fra utlandet, for eks eBay. Gjorde det i fjor, og sparte et par tusenlapper på det.

Pen klokke! Jeg hadde helt klart valgt stål. Med sort skive. Gull er flott, men da må det være det "real deal." ;)

Dersom du vil kjøpe en Visodate ville jeg absolutt anbefalt å handle fra utlandet, for eks eBay. Gjorde det i fjor, og sparte et par tusenlapper på det.

liker absulutt netthandel, men hvordan blir det med toll og slikt?

si at jeg betaler 2k til en type i statene, så får jeg giro i posten av tollen på 500kr? hvordan fungerer dette greiene egentlig?

Ingen toll, men du betaler merverdiavgiften ved innførsel på allt over 200 nok eller gaver over 1000 nok.
I praksis legger budet ut dette for deg og du får regning hjem eller når du henter ut pakken (+100 nok på kjøp opp til 1000 eller +200 over)

liker absulutt netthandel, men hvordan blir det med toll og slikt?

si at jeg betaler 2k til en type i statene, så får jeg giro i posten av tollen på 500kr? hvordan fungerer dette greiene egentlig?

Er ikke verre enn at du betaler 25% av kjøpsbeløpet i moms når du henter klokken på postkontoret. Veldig enkelt og greit :)

Et finfint valg :) Jeg har silver dial, og synes fortsatt uret er knallfint etter å ha brukt den noen måneder.
Photo143543030412.jpg

Hvis det er lov å tipse om forhandler, så har jeg utelukkende god erfaring med Acejewelers som leverte Visodaten, og nå i senere tid en T-touch.

Denne Seikoen er jo flott!

s_sarb065a.jpg

Eller kanskje Orient?

o_wz0251el_a.jpg

Både SARB serien til Seiko og Orient Star er klokker av høy kvalitet med inhouse automatiske urverk.
Personlig er jeg ingen stor fan av Visodaten pga. kasseformen, men du blir sikkert fornøyd om du velger den også...

Må den være ny? Hva med en brukt 60-talls Omega fra Dag Braanaas på Finn? Da får du både et vakkert ur og et flott verk.

Må den være ny? Hva med en brukt 60-talls Omega fra Dag Braanaas på Finn? Da får du både et vakkert ur og et flott verk.

Støttes absolutt! De gamle Omegaene er klassisk vakre dressur med mye sjarm.