Dressy klokke ss/wg med brun rem?

Medlem
12. aug. 2019
Sted
Viken
Heisann!

Når min grail ankommer i 2020 er jeg godt forsynt med dressklokker, 2 i hvitt gull med sort rem, 1 i rose gull med brun rem.

Jeg kunne likevel tenke meg en variant til i denne genren, evt til litt mer casual bruk, men som fortsatt skal være dressy, men denne i stål eller hvitt gull og brun rem. For anledninger hvor jeg bruker brune sko/belte, men ikke vil bære rose gull klokka.

Noen klokker jeg vurderer er Lange saxonia i hvitt gull og med brun skive, men blir mye for en klokke jeg tenker skal være til litt mer casual bruk. En annen er Rolex Cellini time med hvit skive, men kunne ønske en klokke som var litt tynnere enn den. Også noe mer dressy enn f.eks IWC pilot petit prince som jeg allerede har.

Aller helst vil jeg ha hvit eller blå skive og størrelse rundt 39-40mm.

Noen gode forslag til kandidater?

116519
1576531694257.png

Sett på en brun reim på denne? Kanskje semsket:p

• Liker
Reaksjoner: Cappuccino
Gjør seg mye bedre på lenke den der...:eek:
Du må nesten regne med å få Rolex sports- casualklokker til svar uansett hva du spør om.
Virker som om det er mange som tror at så lenge det står Rolex på kan man bruke det til hva som helst.

Ser du stort sett holder deg i prisklasser som er over mitt nivå, men kommer med et par forslag som du evt kan bruke som beatere ;)
Jeg liker denne fra Ophion, og vurderer den som min neste dressklokke. Finnes i flere varianter med både blå og lakserosa skive, og evt radialbørstet skive hvis du ikke er fan av guilloche.
plata+RECORTADO.jpg

Evt enda billigere så er jeg svak for denne fra Junghans. Finnes også i blått:
product11884-0-8117_cropped.jpg.thumb_FFFCFA_568x1000.jpg

Har en som jeg skal legge ut for salg.
Ser at du bor like ved meg. Så send meg en pm, så kan du se den IRL om det er av interesse.
6AC759A8-0812-4EB2-ABA1-C930F960D820.jpeg

• Liker
Reaksjoner: aksgro
JLC er en god kandidat. F.eks. Reverso også. Skal ta en titt på Glashütte også.
@Canuck: Grönefeld er fine, men kanskje litt sært og ikke minst dyrt.

JLC er en god kandidat. F.eks. Reverso også. Skal ta en titt på Glashütte også.
@Canuck: Grönefeld er fine, men kanskje litt sært og ikke minst dyrt.
Joda, de er ganske sære, men det er også en del av sjarmen etter min mening. Prisen sett opp mot saxoniaen du nevnte er ikke så hakkende gal (med mindre man skal kjøpe brukt). Vet dette er å sammenligne ss mot gull, men tenker mer på det som totalt produkt mot produkt.
B15AFFD7-CFEE-4F1D-9880-B785F46EC115.png

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
JLCGeophysic_57.jpg

Kjøpte en slik for et par år siden. Til samme formål. Blir nok for lite brukt, men sånn er det :)
Og ja, den passer nesten enda bedre på brun rem

• Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577