Driftreserve 48t ?

Medlem
16. aug. 2014
Sted
Sørlandet
jeg har en Gmt-Master som stopper etter at den har ligget stille i ca 24 timer.
Står oppgitt at den skal gå 48 timer når den ligger stille.

Jeg bruker ikke klokka på jobb, så den blir kun brukt mellom 16.00 til 23.00.
Bruker jeg klokka forlite så den ikke klarer 48timer?

Ja, den klarer ikke trekke seg helt opp ved så lite bruk

Det kommer nok litt an på aktivitetsnivå når du kommer hjem fra job også. Om du har en aktiv kveld, er hvertfall min erfaring at man vil få en god gangreserve.

Klokka er ikke med på så mye aktivitet i uka.
Ved å trekke opp klokka 50 turn, vil den da holde lenger?

Det spiller ingen rolle for meg om den stopper så tidlig, men litt artig å skjønne hva som skjer inni klokka

Et så bra ur burde få seg en winder! ;)
Så slipper du "alt det arbeidet" med å trekke opp uret hver gang du gir det litt wristtime.

Kan jeg spørre hvorfor den ikke kan få være med på jobb? Livet er for kort til å la så flotte klokker bare bli liggende store deler av dagen. Husk de er laget for å tåle endel og bli brukt. :)

Kan jeg spørre hvorfor den ikke kan få være med på jobb? Livet er for kort til å la så flotte klokker bare bli liggende store deler av dagen. Husk de er laget for å tåle endel og bli brukt. :)

Jeg er cnc mekaniker så da blir den utsatt for mye riper og olje, så har valgt å la den ligge hjemme.
Men kan være jeg kommer på bedre tanker seinere.

Jeg er cnc mekaniker så da blir den utsatt for mye riper og olje, så har valgt å la den ligge hjemme.
Men kan være jeg kommer på bedre tanker seinere.

Jeg bruker klokken min hver dag. Synes det er lite vits i å ha flere "dyre" ur, som alle tilbringer livet sitt i en safe, så er det en orient eller invicta som får armtiden?
Ser jo greia med de som feks samler på Rolex, eller samler på dykkere, chronografer, dressur etc.. Da er jo samlergleden kanskje den største, men på det nivået jeg er, så et det gleden ved å bruke det som er den største:)
Føler verdien (for meg) øker jo mere jeg bruker uret, samtidig som urets verdi i kroner, paradoksalt faller i samme takt:rolleyes:
Har jeg ikke råd til å bruke det, har jeg heller ikke "råd" til å ha det. Tror nok gleden din over uret vil stige om du benytter det oftere. har ved flere anledninger hatt 3-4 ur i verdien 50k og opp. Det var liten vits for meg, da jeg hadde en favoritt som ble brukt "til alt". Mulig det er jeg som er unormal og ikke de som har den i en safe?

Ha en flott dag :)

Joda er på jakt etter en beater,men ikke helt funnet riktig klokke enda.
Tenker litt på Submariner siden den ikke har polerte midt lenke,som beater som kan brukes på jobb:)

Som CNC kan Milgauss (magnetfelt), Sub (robust) eller Explorer II 42mm (robust og fast bezel som ikke "detter av") på Nato være passende;)

BLNR'en din stopper fordi du bruker den for lite.

Jeg bruker klokken min hver dag. Synes det er lite vits i å ha flere "dyre" ur, som alle tilbringer livet sitt i en safe, så er det en orient eller invicta som får armtiden?
Ser jo greia med de som feks samler på Rolex, eller samler på dykkere, chronografer, dressur etc.. Da er jo samlergleden kanskje den største, men på det nivået jeg er, så et det gleden ved å bruke det som er den største:)
Føler verdien (for meg) øker jo mere jeg bruker uret, samtidig som urets verdi i kroner, paradoksalt faller i samme takt:rolleyes:
Har jeg ikke råd til å bruke det, har jeg heller ikke "råd" til å ha det. Tror nok gleden din over uret vil stige om du benytter det oftere. har ved flere anledninger hatt 3-4 ur i verdien 50k og opp. Det var liten vits for meg, da jeg hadde en favoritt som ble brukt "til alt". Mulig det er jeg som er unormal og ikke de som har den i en safe?

Ha en flott dag :)

Jeg skjønner hva du mener, og er enig i mye av det du sier. Siden jeg ikke har safe så blir den ikke liggende der
Men for min del som ikke har en kontor jobb,men en som klokka garantert vil bli stygg over tid, så ser jeg det som fornuftig å ta vare på den med å ikke bruke den på jobb. Men brukes når jeg er kommet hjem.