DRSD 1665

JCE

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2009
Sted
BOO
Denne lå i vinduet hos kaplans.
Var ikke det en ok pris da?
f98a13dc.jpg

b915274b.jpg

I utgangspunktet en pen pris.

Men for meg blir den ikke verdt prisen/investeringen, da patina på visere og dial har så altfor stor forskjell. Slikt er ofte tegn på at de er byttet, og da fremstår ikke uret originalt "nok", om jeg først skulle hoppe på en Double-Red.
At bezel fremstår som et "mess" er i utgangspunktet ikke noe problem - det gir den bare sjel og vitner om at det kan ha vært igjennom et par tre "våte oppdrag".

En liten sveip innom Kaplans egen hjemmeside viser dette enda tydeligere enn bildene her.

Men uansett; - jeg tror nok jeg en vakker dag bytter ut min Single-Red med en Double-Red. ;)

Dette forsterker bare mine grunner til å holde meg unna vintage. Det er nesten alltid skiftet ett eller annet på de, for min del mister jeg helt godfølelsen da. Iallefall når utskifningen er så åpenbar som på denne...

Dette forsterker bare mine grunner til å holde meg unna vintage. Det er nesten alltid skiftet ett eller annet på de, for min del mister jeg helt godfølelsen da. Iallefall når utskifningen er så åpenbar som på denne...

Nei nei, det gjør bare følelsen enda bedre når du finner en som er urørt :)

Var innom Kaplans og tok denne i närmere öyesyn idag. Som nevt over er det in fryktelig miss-match mellom
visere og skive. Viserene er nok også nylig byttet siden de lyste sterk ennå' Muligens også Luminova visere...
Baklokket var også gravert med tidligere eiers navn.A damn shame for å si det sånn. De vart villige til å forhandle pris, men alikevel. Men, de hadde derimot en flott "Tripple six" med matt skive. Den så ut til at alt var orginalt når det gjaldt skive/visere/bezel. Nydelig patina. Föler at jeg er veldig klar for en Trip`Six, men helst med en glossy spider dial:cool:

Det er nok MANGE luringer som bygge den "drømmevintage" med 1000 deler, plukket opp overalt(Ebay for eks) for å lure samlere...Spesielt med Rolex. Også med klokker som tok vann ved å bytte urverket og kalle den gjennomvasket tallskivet for "unique ultra collector vintage patina"...Brrr