Du vet du er hekta på klokker når du...

Medlem
22. feb. 2011
Sted
Erewhon
Bidra til egne historier og fakter som gjør det 100% sikkert at dere lider av klokkemani!

Du vet du er hekta på klokker når du hilser på folk ved å se på håndleddet, øyekontakt kommer i andre rekke.

- charger lumen på klokka før du legger deg
- begynner med en ny sport for å bruke klokkene til det de er laget for
- ser på klokka uten å se hva klokka faktisk er
- legger opp ferien til steder hvor de har forhandlere/boutique`r som ikke er hjemme
- har en egen klokkekonto
- kjøper en klokke kun for urverket inni kassen
- bruker mer tid på klokker enn søvn ila en mnd
- tar public wrist shots
- føler deg naken uten en klokke på armen
- bytter klokke flere ganger per dag
- bytter remmer flere ganger per dag
- kjøper en klokke som koster mer enn en bruktbil

:oops:

Du vet du er hekta på klokker når du oppsøker kjedelige situasjoner for å få mange anledninger til å sjekke hvor lang tid det er igjen.

• Innleder samtaler med vilt fremmede pga. klokken deres og ender med å byttelåne klokke deler av flyturen. *host*
  • Kommenterer klokken til bussjåføren :rolleyes:
  • Sjekker håndleddet til fremmede mennesker
  • Treffer ukjente mennesker på et bortgjemt utested fordi man vet de har fine klokker
  • Ser på klokken når tiden ikke er viktig
  • Ser på klokken når en vet hva klokken er
  • Planlegger antrekk utifra hvilke klokke en vil ha på
  • Kjøper klokker som er stygg fordi de er "spesiell"
  • Sjekker TS før en har spist frokost

Når det første du legger merke til her er helgull Daytona

06_emacpherson_01.jpg

Kjente meg igjen i mye her, men ragamuffin, du er mer hekta på klokker enn jeg er.

• når du hører forskjell på 21600bph og 28800bph
  • når dama tar deg i å se på klokken på armen med en gang hun ser en annen vei (skyldig..)
  • når du drar med dama inn i flere klokkebutikker i London enn hun drar med deg inn i klesbutikker (kjenner også en som har vært med på sånt... ;) )
  • når du tenker på hva du kan selge unna for å få råd til neste klokke

Ellers må jeg si meg enig i urovekkende mye annet her, spesielt den med å begynne med en ny sport for å få brukt klokkene sine til det de er ment for.. Jeg kommer på et eller annet tidspunkt til å ta dykkersertifikat :D

- charger lumen på klokka før du legger deg
- begynner med en ny sport for å bruke klokkene til det de er laget for
- ser på klokka uten å se hva klokka faktisk er
- legger opp ferien til steder hvor de har forhandlere/boutique`r som ikke er hjemme
- har en egen klokkekonto
- kjøper en klokke kun for urverket inni kassen
- bruker mer tid på klokker enn søvn ila en mnd
- tar public wrist shots
- føler deg naken uten en klokke på armen
- bytter klokke flere ganger per dag
- bytter remmer flere ganger per dag
- kjøper en klokke som koster mer enn en bruktbil

:oops:

Kan vel si meg skyldig i alle punktene! Yikes! :eek: :eek:

Eyecandy :eek: jeg så ikke den. Noe lånt fra Definitions of a Watch Idiot Savant (WIS) [6/98] - TimeZone
Ok, Du vet du er hekta på klokker når du...

• Våkner opp i akuttmottaket og spør sykepleieren om hans klokke var ripete.
  • Kan fortelle deg navn, adresse og telefonnummer til alle klokke butikker i hjembyen, men kan ikke huske det samme om familie og slekt.
  • Høflig spør sin kone og datter til å være stille, og slår av all støyende apparater slik at han kan lytte til rotor på sin nye Valjoux utstyrt Hamilton Chrono spinn!
  • Husker å vinde alle sine klokker, men glemmer å ta ut søpla, hente kidsa på skolen og trening etc.
  • Tar sin klokker til service oftere enn sine biler.
  • Leser og arkiverer 4 forskjellige klokke magasiner hver mnd i kronologisk rekkefølge + 1 ekstra eks av hver uåpnet ved 15-18 grader, mørkt og i tørt Humidor klima
  • Ser på TS "Film tråden - filmer av lekre klokker!!" og sikler ned på tastaturet
  • Husker alle serienummer av Rolex klokker gjort i de siste 60 årene, men glemmer bryllupsdagen!
  • Bruker Auctioneers' system of "Exceptonal," "AAA" (excellent), "AA" (very good), "A" (good), "B" (fair) til å fortelle henne hvor fin den nye kjolen er

Husker jeg leste en gang om da Tyler Brûlé (grunnlegger og tidligere red. av Wallpaper) på journalistoppdrag i Afghanistan ble skutt to ganger av en sniper. Før han svimte av på vei til sykehus fikk han visst bare frem et spørsmål om klokken var like hel.

.......når du går helt i kjelleren når man finner ut at klokka har "lagget" 2sek i
løpet av natta.
......når man har med så mange klokkekataloger fra ferie at man må betale
overvekt på flyet:D

Husker jeg leste en gang om da Tyler Brûlé (grunnlegger og tidligere red. av Wallpaper) på journalistoppdrag i Afghanistan ble skutt to ganger av en sniper. Før han svimte av på vei til sykehus fikk han visst bare frem et spørsmål om klokken var like hel.

Brûlé er nok glad i sin Datejust :D Kan ikke huske å ha sett bilder av ham med noen annen klokke.

-når man legger seg for sent for ikke å gå glipp av datoskiftet på klokken - og når man får problemer med å sovne dersom den ikke skifter nøyaktig ved midnatt.

-når man legger seg for sent for ikke å gå glipp av datoskiftet på klokken - og når man får problemer med å sovne dersom den ikke skifter nøyaktig ved midnatt.

Hahaha, der har jeg vært så mange ganger! Særlig med nye klokker, men uansett gammel eller ny; ligger jeg i sengen uten å sove 23.55 plukker jeg alltid opp klokken fra nattbordet for å se den skifte dato, eller i det minste venter jeg med å forsøke å sove til jeg har hørt "datoklikket":D

Ble en fin tråd dette! Likte godt måten å vurdere frøknens antrekk, haha slikt trekker jeg g! alt jeg sier her i gården blir feil uansett... "fin den.." -Bare fiin?? *går å ksifter igjen*

Ehm.. Ble fin tråd dette, likte godt måten å vurdere frøknens antrekk, slikt trenger jeg og. Alt jeg sier her i gården blir feil uansett. osv... Fikk et akutt dysleksianfall grunnet at tastaturet i stuen er annen strl enn på kontoret... beklager.

Du som lege og vurderer hemoridene til Fru Olsen :cool:

90 and above for pristine, possibly restored, condition, and no brassing, or never worn new old stock; 80-89 for slightly normal wear; 70-79 for normal wear and scratches; 60-69 for heavy brassing and dings; and under 60 for damaged or missing parts and possibly inoperable, but salvageable watch.

Du som lege og vurderer hemoridene til Fru Olsen :cool:

90 and above for pristine, possibly restored, condition, and no brassing, or never worn new old stock; 80-89 for slightly normal wear; 70-79 for normal wear and scratches; 60-69 for heavy brassing and dings; and under 60 for damaged or missing parts and possibly inoperable, but salvageable watch.

Hahaha, :D:D:D:D

- Når du spenner på en klokke på hver av framlabbene til bikkja for å ha en "mini GTG" og ta WS for å poste på TS... :-?:-?:-?