Dublin - tips og ideer?

Medlem
18. aug. 2011
Sted
Mellom skogen og jordet
Årets julegave til min kone blir en laaaanghelg i Dublin i mai. Jeg har aldri vært der før, så jeg setter pris på alle slags tips. Guidebøker er ofte et fint utgangspunkt, men de skriver aldri om de virkelig bra stedene/restaurantene/tingene. De man gjerne oppdager ved en tilfeldighet.

Dere som har vært i Dublin, har dere noen bra tips til "things to do & places to see"?

Jeg husker ikke navn på puber og restauranter, men vi fant mange spennende steder i Temple Bar-distriktet. Der er det i hundrevis av denslags og liv og røre er det nesten døgnet rundt.

Google Temple Bar så tror jeg du finner masse informasjon og reviews.

God kveld runes, dette blir litt litt off-topic men likevel. Du har jo virkelig skjønt det når du gir fruen reise i gave. Det blir aldri feil.
Har gitt fruen en uke i Edinburgh/Skottland/Storbrittania i bursdagsgave de tre siste årene. Hyppig sjekking på hotels.com har gitt gode priser på Sheraton og Caledonia (femstjerners), destilleribesøk, togturer rundtomkring, intime italienske restauranter har funket strålende. Edinburgh og Aberdeen har noen flotte urmakerforretninger som er vel verdt et besøk. Bare et tips til neste bursdag altså...... :)

Så - kos deg med fruen i Dublin i mai. Gå gjerne litt utenom de mest trafikkerte turiststrøkene, finn de gode pubene og restaurantene i sidegatene så blir det bra. Guiness er vel likevel obligatorisk?

Avreisen er bare noen dager unna, så jeg bumper denne. :)

Takk for alle svar så langt. Blir garantert Temple Bar, blir også indonesisk. Har ikke smakt indonesisk siden jeg var i Amsterdam for mange år siden.

Er takknemlig for alle andre tips folk evt. måtte ha om Dublin. Places to see, things to do...klokkebutiker å besøke, whiskeyer å smake osv. osv. :D

Du skal jo selvsagt på Guinness-bryggeriet! Selv min ølhatende bedre halvdel koste seg der.