Dugg inni Omega PO 8500

Medlem
22. okt. 2013
Innlegg
1
Jeg kjøpte for 3 måneder siden en Omega PO. Pluttselig oppdager jeg dugg inni klokka. Jeg sende den inn til Omega for reperasjon. Jeg fikk klokka tilbake en uke etter. De hadde byttet krone på klokka og sa at alt nå var i orden. Men er alt OK? Det har jo vært fukt inne i klokka. Må den ikke inn til full service dvs rens oljing osv.
 
Hvis Omea sier at alt er i orden vil jeg tro de har helt rett. Er man rask med å få levert klokken til "akuttmottaket" med en gang man oppdager dugg, skal det faktisk litt til før det dannes korrosjon inne i verket.
 
Nja.. @Greg forteller meg ofte historier om hvor fort korrusjon kommer om man ikke får vekk fuktigheten med en gang. Er derfor man bruker blåsprit, men omega lyver nok ikke når de sier alt er iorden.

Hvordan oppstod duggen?
 
Redigert av en moderator:
Jeg skal ikke mene noe om hvorvidt dette er noe å bekymre seg for, men jeg hadde i hvert fall insistert på å få det behørig dokumentert.
 
Hvis det har oppstått korrusjon i verket på grunn av feil på klokken så går dette på garanti. Omega vil hvis eksemplaret er såpass ødelagt, sette inn et nytt verk i klokken.

Og som @Mulliner sier; Så går det nok greit hvis Omega sier så.
:)
 
Redigert av en moderator:
Støtter meg til kommentarer om at om Omega sier det er greit så er det nok det. De er jo strengt tatt ikke veldig tjent med å sende tilbake en klokke som ikke er helt i orden, og være i fare for å få den i retur senere igjen med da et potensielt langt værre problem.
 
Nja.. @Greg forteller meg ofte historier om hvor fort korrusjon kommer om man ikke får vekk fuktigheten med en gang. Er derfor man bruker blåsprit, men omega lyver nok ikke når de sier alt er iorden.

Hvordan oppstod duggen?

Dette er et helt ukvalifisert svar fra meg, men gjeller ikke dette mer for litt eldre verk som har større grad av deler av stål. Nyere verk er vel mer eller mindre korrosjonsfrie mtp. materialbruk og belegg/"plating"?

Litt on-topic igjen, så tror jeg alt er i orden, men jeg hadde selv krevd dokumentasjon på utført arbeid og garanti på det.
 
Redigert av en moderator:
Men igjen, jeg ville krevd et dokument på at Swatch/forhandleren har utført denne jobben, og at fukten skyldtes en feil med kronen og ikke (for eksempel) en dusj med utskrudd krone og klokken på armen. Kynisk og mistroisk, helt sikkert, men jeg har samme forhold til når bilverkstedet fikser feil på garantien (og jeg vet om det).

"Fikset de det helt og fullt, hva skjer når samme eller følgefeil oppstår to måneder etter garantiens utløp?"

Edit: (+1 til det siste crown guard sa, med andre ord... :) )